Direktlänk till inlägg 22 september 2019

Förnedrad av frun...

Av Niclas Bernhardsson - 22 september 2019 21:45

Söndag och Tim hade fått ett sms om att hans nya mobil kommit. Men vi misstänkte att det nog var min för det var lite väntetid på hans. Och eftersom vi har familjeabonemang så kunde det förstås vara så. Så snart var alla uppe och efter lite morgonteve så var vi iväg och vi hade valt att få våra mobiler till Skärholmen. Och väl framme så visade det sig att det var min mobil som hade kommit. Men både Tim och jag hade säkrat upp genom att ladda över all viktig information till datorn. En tanke var dock att Ullis kunde ta mobilen sålänge men det var visst bökigt och verkade inte så uppskattat av säljaren. Så vi körde som det var tänkt. En iPhone 11 är det förresten så vår session med Samsung verkar vara över. Sen in i några affärer lite fort och sen hem. Dock efter ett besök på Mc Donalds. Väl hemma så ville Ullis ut och springa och hon undrade hur långt jag kunde springa och jag sade att jag klarar allt, typ. Eller iaf att jag åtminstone ser till att springa hela tiden. Så vi bytte om och snart var vi ute men det hann inte gå så länge förrän jag känner att jag får mjölksyra i benen och den vill inte försvinna. Det är som om jag inte riktigt är uppvärmd eller kanske att jag är för stel. Så efter ca. två kilometer så får jag gå ett tiotal meter och det upprepas väldigt ofta. Efter nio (!) korta, eller längre, stopp så kunde jag springa de sista fyra kilometerna hem iaf. Och med Ullis trippande runt mig. Hon såg oberörd ut och det kan man förstå med en snitthastighet på 6 min och fyrtio sekunder per kilometer. Och jag var helt slut. Sen hemma, efter den förnedrande träningen, så försökte jag bekanta mig med min nya mobil. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards