Direktlänk till inlägg 25 september 2019

En sämre magkänsla...

Av Niclas Bernhardsson - 25 september 2019 19:15

Studiedag på skolan och det kan ju tyckas som att det vore lugnare men så är icke fallet. Det innebär högt tempo och speciellt i förhållande till en vanlig onsdag då jag har egen planeringstid. Men först skulle jag ta mig dit och idag skulle jag hämta upp en kollega och för säkerhets skull så lade jag in en påminnelse på den nya mobilen. Dock lite orolig att den inte skulle ljuda, då mobilen är ny. När jag lade in alarmet så tänkte jag inte så mycket på det men nu imorse så var det värre. Då hade jag, på något konstigt sätt, gjort om tiden i huvudet och undrade varför i allsins dar skulle jag hämta honom så tidigt! :-0 Så trots att jag gått upp i väldigt god tid så tänker jag fel, angående tiden jag skall hämta honom, och snart sitter jag i bilen. Väl medveten om att jag kommer bli ca. 5-8 minuter sen. Väl framme så ringer jag och undrar vart han är. "Skönt med sovmorgon, va?", svarar kollegan som ganska snabbt förstod att jag tagit fel på tid. Aj, då! tänker jag. Mindre bra och jag tar bilen runt Gnesta och kollar om ett fik är öppet. Men snart så inser jag två saker. Jag har, pga mobilbytet, inte med något bankkort och har heller inte något kort registrerat på mobilen. Det var en rätt smart finess på Samsung. Och inte heller har jag Swish klart. Sen ser jag att Humbles har öppnat och traskar dit men ringer samtidigt Ullis som, trots att hon har bråttom, kan swisha dit. Fast de har inte Swish... Å andra sidan är jag heller inte så hungrig. Fast dock börjar jag bli lite kall. Det slutar med att jag sitter i bilen och väntar. Och väntar. Sen tänker jag att jag går in på affären bredvid men vänder snart tillbaka. Pengarna ja... Jag beklagar mig lite på FB och inväntar kollegan. Jag ser några gamla elever och snackar med dem. De går nu på gymnasium i Nyköping och snart nog så ringer kollegan. 

Så efter en lite trasslig morgon så var det hårdkörning på skolan då vi skulle prata utvecklingssamtal. Det är ngt jag aldrig skulle träna på själv då jag tycker det är så individuellt men det var nyttigt och kul att se lite olika varianter. Sen var det då mat och sen en kort avstämning innan det var eget arbete. Mot slutet så letar jag fram lite barnlitteratur och inväntar att några kollegor skall bli klara så jag kan skjutsa dem hem då de ändå bor på vägen. Eller iaf skall släppas av på vägen. Så lite försenad kommer jag hem och nu är jag riktigt trött. Men nog sjutton skall man orka med ett träningspass, tänker jag. Så Ullis och jag traskar bort till Safiren och jag ser att de har köpt in mer mattor. Nice! Jag är ju ett stort fan av många mattor då jag fått smeknamnet Prinsessan på ärten. Det är för att jag har så många mattor och i ärlighetens namn så var det jag själv som ropade ut det en gång. Men det var det ingen som glömde så nu får jag heta det. Och alla verkade veta vad det handlar om. Men skönt är det! :-D 

Dock var det lite sugit i magen och jag kände direkt att det här skulle bli jobbigt och värre blev det. Det var bara att bita ihop och göra sitt bästa. Pust!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards