Direktlänk till inlägg 28 september 2019

Härlig helg i Mariefred!

Av Niclas Bernhardsson - 28 september 2019 19:00

Under veckan så märkte jag att Ullis hade något på gång och när jag sade att jag började bli lite förkyld så blev hon lite fundersam och orolig. Det skulle störa hennes planerade uppvaktning av mig och jag fick direkt säga till om det skulle bli värre. Ojdå, tänkte jag. Vad trevligt men inget kul om en eventuell förkylning skulle förstöra allt. Jag fick iaf ställa in torsdagens löpträning. Men så var det då fredag och jag fick strikta instruktioner om att inte ta på mig några uppdrag efter skolan. Skolan gick bra och vi avslutade skoldagen som vanligt med lite fika, som någon elev hade bakat. Mycket trevligt och det är ingenting jag ångrar att jag införde. :-)

Sen inväntade jag Ullis och rätt som det var så dök hon upp. Men då hon visste att jag hade mycket att göra och låg lite efter med en kurs så var det helt upp till mig. Hon hade visst planerat in en övernattning men jag var på. Jag kanske bara behövde någon timme idag, sade jag. Alltså på fredagen och sen på lördagskvällen. Så vi började rulla och när vi svängde till höger ut mot Katrineholmshållet och sen direkt mot Mariefred men det kunde även vara ett ställe som jag misstänkte skall ha en fin golfbana men så lågt skulle visst inte Ullis sjunka... :-) Sen vidare mot Mariefred och vi gick först och fikade på Blå Katten, som är ett trevligt lokalt fik i M-fred. Där fick jag öppna min present och det var ett par supersnygga tights med en guldlogga på där det stod: Team Bernhardsson! :-) Nice! Jag blev riktigt glad och sen gick vi och checkade in på Gripsholms Wärdshus. Som tur var så var en trevlig tjej kvar och hon var precis på väg att gå. Men kanske anade hon att mannen, som också var kvar, var en buttergök för man kände sig inte alls välkommen av honom. Så efter lite dividerande så checkade vi in och hotellrummet var riktigt gulligt. Som dock skulle behövas ses över lite grand som att byta packningar lite här och var. Men på natten så kunde man ju stänga av några huvudkranar... Snart nog så var vi ombytta och det var dags att springa lite. Vi gick först till receptionen och nu var den buttre mannen lite trevligare och gav tips på några löprundor. Men Ullis ville springa längs vattnet så vi började med det. Vi chansade oss fram och vi hittade snart ett riktigt bra löpstråk. Men jag var inte alls i form för att springa och fick slita med en stel kropp. Kanske var jag lite förkyld också men det kände jag inte av så mycket. Det var värre att kroppen var stel, tror jag. Men vi fick sänka farten bara. Men snart var vi framme vid Mariefreds camping och nu såg det ut som det var stopp och vi fick vända. Sen tillbaka och vi kollar återigen in ett stort, och fint, hus som ligger alldeles perfekt vid vattnet. Det var till salu och vi kände att vi var tvungna att kolla in det på hemnet, sen. Nu var vi iaf tillbaka och vad sade "den buttre gubben"? Hjorthagen var det visst och snart nog ser vi en skylt och det var som att springa in i Jurrasic Park! Jisses vilka grinder och man kunde lätt föreställa sig andra djur än hjortar där inne! :-) Och frågan var om man ens fick springa där inne men när vi kom runt en krök så ser vi massor av hjortar och folk som är där för att titta på dem. Vi ser också andra löpare och man får såklart springa. Det är superhäftigt och det är en riktig upplevelse att springa där. Nu är vi längst bort och det är ännu mer hjortar där och man bara måste fota  och filma lite. Nu tillbaka och sträckan inne i hjorthagen var visst ca. tre kilometer. Lite sådär lagom men vi hade ju varit ute längre men hade fullt sjå att räkna om miles till kilometer, iaf då vi sprang och det hände så mycket. Nu mot slottet och det var också supermysigt och änderna var som galna och bara ville ha mat och pickade på skorna och sprang till och med efter. Lite roligt. Och jag, som gärna arrangerar saker, bara tänkte på hur coolt det vore att arrangera triathlon och löplopp här! :-) Det blev till slut knappa tolv kilometer och vi kände oss nöjda. Nu dusch och sen var det fyrarätters, på Wärdshuet. Jag valde gös och till efterrätt en god glass. Däremellan, som man inte kunde välja, så var det getost och just ja! Förrätten blev en god toast skagen. Mycket gott och vi avslutade kvällen med att lyssna lite på en trubadur. 

Lördagen sen! Lite småsega men bägge ville springa lite i hjorthagen så vi ställde in oss på det och det blev ca. 5-6 km iaf. Dock jätteseg kropp men snart nog är "gångjärnen" uppvärmda och det pinnades på rätt friskt. Och vilken frukost sen! Riktigt gott och man kunde njuta i lugn och ro. Så det var en härlig överraskningspresent av Ullis! 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards