Direktlänk till inlägg 11 maj 2020

2,5 veckors uppdatering

Av Niclas Bernhardsson - 11 maj 2020 19:54

Ja, nu vet jag inte vad som har hänt. 2,5 veckor utan blogg och då har jag ändå hållt igång bloggen i över tolv år, tror jag. Men jag får vara lite lat och sammanfatta lite så det inte blir för mycket fel. 

Skola: Det känns enormt skönt att min kollega äntligen är tillbaka och det säger sig självt att det måste kännas av när en kollega försvinner och man inte får någon ersättare. Men nu är hon alltså tillbaka och jag har börjat se ljuset igen. Det är lite tufft när man inte hinner med och kan följa upp eleverna resultat. 

Kursen: Jag har i veckan fått klart med min kurs men med tillägget att jag måste få in några fältstudier. När jag var själv var det förstås omöjligt då det handlade om att observera andra lärare och se hur de arbetar. Nu finns ju hoppet och möjligheten och jag har fått klartecken från en annan kollega, så det känns jättebra. Alla i kursen verkar haft det svårt men alla verkade också klarat av kursen. Handledaren kändes lite väl tuff men, så här i efterhand, så förstår jag upplägget lite mer. Kanske skulle det varit tydligare från början dock. Vad kursen egentligen har gett i form av poäng mot behörighet vet jag inte riktigt men det får jag förstås kolla upp. Det kanske blir en glad överraskning. 

Träning/skada: Jag har haltat från och till men det har hela tiden gått bättre och det har ofta gått bra att cykla. Och igår så lyckades jag faktiskt stå upp och trampa och lyckades sprinta till mig ett pb på en sträcka. Så det känns positivt och det är enormt häftigt att coacha alla på löpträningarna för det är skitmånga som är med nu. Givetvis så springer vi med avstånd, så här i Coronatider. 

Övrigt: Hemmavid så har vi arbetat på tomten och även Tim har varit med och tagit i. Det har gått över förväntan och kärran har gått till soptippen hela fyra gånger fylld med jord och gräskockor. Tanken är att vi skall bygga ut vår uteplats och få det lite mysigare. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 12 april 23:00

Fredag och idag tog jag bilen och eftersom jag höll på glömma bilen en gång var Ullis lite orolig att det skulle hända igen. Då "missade" jag precis anslutningsbussen och det var tur det eftersom jag pratade med Ullis strax efter det och hon undrade ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 11 april 23:00

Torsdag och jag kollade lite på en uppgift som jag kämpat med och hittade lite matnyttigt att ha med.  På jobbet så rullade det på som vanligt och sedan hemåt. När jag väntade på nästa buss så ringer värmeverket, som är de som skall fixa den nya vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 10 april 23:00

Onsdag och dagen började med att jag fotade av två böcker jag köpte igår, det glömde jag att skriva om i gårdagens blogg.  Idag var det ungefär som igår på jobbet. Jag fick också meddelande om att ÖSP ville träffas nu på måndag under dagen men det ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 9 april 23:00

Tisdag och på jobbet var det ungefär som igår. Det tar lite tid att komma in i det men vi får se om det ger med sig. I övrigt var det inget konstigt. Jag fick återigen svar på en uppgift som jag hela tiden får U på och jag förstår inte riktigt varför...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards