Alla inlägg den 2 februari 2021

Av Niclas Bernhardsson - 2 februari 2021 23:00

Tisdag morgon och jag hade först ett sicklingsjobb och jag hade ställt klockan på 06.00 men Ullis sade till mig då hon gick så jag vaknade några minuter innan och tog på mig och gick ned för att ta emot skidorna. Han hade precis lämnat av det första paret så det blev perfekt timing. Vi ser att han har en gammal bindning och jag säger att jag då kanske inte kan fixa dem idag då det blir lite bök att få dem ordentligt fast. Det var okej men när han hade gått så provade jag och det fungerade rätt bra. Tillräcklingt bra i alla fall men skidorna var inget att hänga i julgranen. Det var gamla turskidor och på turskidor så sitter det sällan bra belag på och så var det alltså nu också. Belaget höll ihop men jag fick slita hund och höll väl på i 30 minuter med första skidan och sen provade jag sambons skidor och det var vanliga längdskidor men jag ser att det är CL och det brukar vara sämre belag. Men det var riktigt bra belag och nu gick det istället rekordsnabbt. Sen pausade jag och passade på att få i mig lite frukost och bloggade om gårdagen. Sen gick jag på skidorna igen och det var förstås samma visa som tidigare. Spannet på turskidorna var dessutom slut så det blir nog bara staka för mannen. Sen packade jag in skidorna och åkte iväg mot jobbet men lämnade förstås skidorna på vägen. Sen var det lektioner och givetvis hade jag gjort fel på första lektionen så jag fick improvisera lite. Men i övrigt gick det helt okej och sen försökte jag komma hemåt för att vara med på länk och initialt försökte jag koppla upp mig på mobilen. Det fungerade inte alls så efter några minuter var jag tvungen att lufsa tillbaka till skolan och koppla upp mig som gäst men jag överhörde en annan uppkoppling så jag missade inte så mycket. Sen skall jag hämta Ullis men först tog jag en sväng på Trosa Jern och där köpte jag ordentligt med färg och nu ville vi ha bra färg så jag tog den första han pekade på. 1790 kronor, sade han. Fasen! Det var lite billigare då brorsan hade målarfirma! :-) I kassan blev det dock en hundring billigare då han hade sagt fel. Jag passade även på att låna hem en golvbit för att se hur det skulle se ut i vårat kök. Sen bort till Skrotnissarna och vänta in Ullis som körde intervaller på löpbandet. Det kryllade av bilar så tanken på att gå in och vänta försvann direkt. Jisses vad folk det måste ha varit men gymmet är stort och de har säkert koll. Till slut kom Ullis ut och vi åkte hemåt. Vi fixade lite mat och sen gick Ullis en promenad och jag passade på att cykla lite. Jag ser att det är över 22 tusen i Watopia-världen och det är väl kul, tänkte jag. Men det var nästan för mycket folk så det störde mer än peppade. Problemet är att om du ligger bakom någon, i ryggen liksom, så fastnar man alltid lite på personer som man åker om. Så det irriterade och när det skedde så ofta så tröttnade man ibland. Jag kör på emellanåt och det känns helt okej. Det blir ett varv på Tick-Tock och jag snittar över 35 km/h. Ja, nästan 36 faktiskt så fort gick det men många ryggar. I verkligheten kör jag alltid snabbare och för många är det tvärtom. Det känns ju ändå bra men jag fick typ en käftsmäll igår då jag vägde mig hos doktorn. Det var typ tio kilo för mycket åtminstone. 

Efter cyklingen så hann jag spela Primetime men åkte ut rätt tidigt men det var en svår fråga. Kommer inte riktigt ihåg den nu. Sen kommer Ullis och vi förbereder oss för en riktigt teve-kväll men först hinner jag även köra sporten med Primetime och nu går det bättre men jag åkte ut på nästa sista frågan. Surt. Det var när ett hockeylag bytte namn, typ 2003, 2004 eller 2005. Men vad f-n! Hur skall en kille som är halvt ointresserad av hockey kunna det och dessutom ett NHL-lag. Nåja! Sen blev det Landskampen och efter det Lyckoviken. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards