Direktlänk till inlägg 19 april 2021

Att foga sig

Av Niclas Bernhardsson - 19 april 2021 23:00

Måndag morgon och jag låg och strukturerade upp arbetsveckan och hann med att blogga om gårdagen. Sen märker jag att jag får riktigt bråttom och slänger på mig kläder och ut till bilen. Jag har tid för däckbyte i Nyköping och är lite sen. Jag kommer ändå iväg i bra tid och känner att jag inte behöver stressa mer. Dock så tänker jag fel på var det ligger och när jag kommer fram dit jag tror att det är så får jag snabbt googla fram det och inser att jag åkt ut via fel rondell. Aha, det ligger ut mot Arnö och det verkar ändå som jag skall hinna så iväg igen och in och "skriva in mig". Men snart kommer de ut och undrar var låsnyckeln till bultarna är. Äh, den har jag inte rört men jag lämnade in bilen hos Skobes för reparation av den elektriska parkeringsbromsen, sade jag, och så säger jag att jag ringer upp dem. Snart ropar de att de har hittat den och jag kan avsluta samtalet med Skobes. 

In i bilen och vad ligger där, på sätet? En liten påse med bilar och då blev man ju glad. :-)

Väl hemma så förbereder jag mig för att foga golvet men börjar med lite lunch och två avsnitt av Flash. Kanske inte den bästa serien men nu har jag kommit in i den så nu får det rulla på. 

Så var det då dags att foga och jag tycker att jag tar i då jag beräknar hur mycket jag behöver men snart är jag på slutet och inser att det inte kommer att räcka. Helsicke! Men det är ju lätt fixat (!) och snart har jag blandat upp en skvätt till och gör klart det sista. Men när jag kör med svampen så råkar jag pilla bort för mycket och det går liksom inte att reparera genom att "sno" från sidan för snart blir det för djupt och jag inser att jag måste blanda igen... Som tur var så använde jag inte allt sist så jag fyller igen och kontrollerar övriga arbetet och bättrar på. 

Sen kommer det riktiga skitarbetet och det är ju att springa med nytt vatten hela tiden. Men det gick bättre än väntat men det tar ju tid. Sen skall det poleras och jag tyckte det var så segt sist så nu testade jag med vanligt toalettpapper och det var klart smidigare. Dessförinnan hann vi med att äta och slutligen så kollade jag på ett till avsnitt av Flash och fuktade fogarna. Någon träning hanns inte med men jag blev slut ändå. :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards