Direktlänk till inlägg 28 april 2021

And the winner is...

Av Niclas Bernhardsson - 28 april 2021 21:00

Onsdag och idag var det dags för besök på begravningsbyrån. Men först skulle vi hjälpa Lina att städa lite och jag fick spela lite biljard med Vicke och Gabbe. Först så vann Vicke första matchen, att skjuta ned boll nummer åtta på första sprängningen är ingen höjdare... Sen gick det bättre och Ullis undrade om jag inte skulle låta barnen vinna! Jag tittade lite konstigt på henne och sköt stenhårt ned det sista klotet och vann. Låta barnen vinna? Nä! De har väl roligt fastän de förlorar och det roliga är väl att man gör sitt bästa! :-) Inget barn skall någonsin vinna mot mig och tveka på om jag gjorde mitt bästa. Sen hann jag med en match mot Gabbe också men då vann istället jag på att han sköt ned den svarta bollen för tidigt. Sen skulle Ullis springa hem till Vagnhärad och vi fick med oss Vicke på cykel. Gabbe tvekade så till slut blev det bilen för honom. Gabbe och jag stannade till vid Åda och hejade på dem och sedan åkte vi hem för att fixa lite mat. Givetvis är det sjukt dålig fart på affären och vi valde förstås fel kassa... Till slut var vi hemma och jag hann precis börja steka på lite korv då jag ser dem komma i fönstret. Vi äter lite snabbt för jag hade ju lovat att spela lite fotboll med grabbarna och tiden hade sprungit iväg. Det blev återigen tävling då vi skulle spela fotbollsgolf. Från ett avstånd så hade man två försök att träffa trädet och gjorde man det på ett tillslag så blev det tre poäng och behövde man två tillslag så fick man ett poäng. Först till tio var det som gällde och igår var Vicke nära att skrälla men idag blev det lite lättare. Men bra matcher fast Gabbe var inte superfrälst så vi får hitta på något annat nästa gång för nu började det att bli bråttom tillbaka till Trosa. In med kidsen och iväg. Sen iväg till begravningsbyrån där blev det sittning i flera timmar. Tufft men nödvändigt. Jag fick rusa iväg lite innan då jag hade ett motorcykeldäck som skulle åka tillbaka imorgon. Så tillbaka och hämta Ullis och Lina. 

Efter det behövde vi komma hem och vi landade framför teven och 16 weeks of hell. Det var också jobbigt att se då Ekwalls fru gick bort. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 19 april 23:00

Fredag och det är mycket att hålla koll på nu då loppet närmar sig och i helgen behövde jag väl få in en drös omexaminationer. Det kanske var förlängd inlämning men jag behövde ändå bli av med det. Hursomhelst så var det som vanligt på jobbet och d...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 18 april 23:00

Torsdag och det blev återigen en annorlunda dag på jobbet men det finns alltid att göra och jag hann även plugga ikapp lite. Tror det var okej då det ändå gynnar min framtida skolgärning.  På kvällen så lade jag ut en ny sponsor och nu var det Tros...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards