Alla inlägg den 27 januari 2021

Av Niclas Bernhardsson - 27 januari 2021 23:00

Onsdag morgon och jag kom upp i bra tid. Så innan jag började jobba så åkte jag ned en snabbis till Woodys och köpte på mig lite mer till renoveringen, nu blev det istället en detalj för innerhörnet, så att det blir både stabilare och snyggare då man spacklar över det samt en ny spackel och lite annat som plastpåsar. Sen hem och göra mig iordning för lektionerna och nu slog det mig att jag tänkt fel då jag skall lämna bilen. Jag hade sagt 09.00 men då satt jag ju och hade lektion så jag skrev lite fort att jag tänkte fel och kommer vid 10.00 istället. Det var lugnt men då kunde han inte kolla på den på en gång utan jag var istället tvungen att lämna den och gå hem. Men en skön liten promenad skadar ju inte, tänkte jag. Sagt och gjort. Efter första lektionen så åkte jag bort med bilen och lämnade nyckeln. Bränslerören hade blivit så dåliga så Millan och Carro hade upptäckt att den läckte och jag nu haft en burk under då det droppade men dock väldigt lite. Typ en droppe var tredje sekund. På parkeringen hemma så blev det dock knappt ingenting under en hel natt så jag undrar om det dunstar lite också. Hursomhelst så måste det fixas och det förstås omgående. På promenaden hem så märker jag hur jäkla kallt det är och jag blir aldrig varm om fingrarna. Då ringer en kollega och vi diskuterar kommande upplägg. Väl hemma så behöver jag förbereda mig inför en ny lektion då jag skall införa lite teori och det låter ju inte så konstigt men det blir ett nytt upplägg då jag istället skall presentera andra sidor på skärmen för eleverna och jag ber att de skall säga till om det ser konstigt ut. Det konstigaste blev dock då jag råkar dubbelklicka så jag slängde ut mig själv från mötet och hastigt fick leta upp meet-länken och jag var nog borta i 30 sekunder. Efter lektionerna så var det lite planering och Ullis ville att jag skulle möta upp henne springandes och jag hade sagt fel tid då jag slutade och eftersom det tog lite tid att avrunda jobbet och det dessutom kom en skidkund så blev jag lite sen. 

Jag byter om fort och drar iväg. Det går bättre än väntat att springa och jag tänker att jag ringer när jag närmare mig Vallen så får jag se var hon är. När jag ringer så undrar hon vart jag tog vägen då hon är hemma. Ojdå! Vi sprang visst om varandra så hon väljer att springa och möta mig istället. Jag fryser fortfarande väldigt mycket och springer och rör konstant fingrarna. Jag har dock inte sprungit så himla långt och när vi möts så verkar det som om jag sagt fel tid till Ullis också. Vi avslutar med en tuff backe och det känns först som den går helt okej men efter den så är det som luften igen bara går ur och jag orkar knappt jogga sista biten. Men på måndag har jag läkartid och då skall jag ta upp att det liksom gått rätt snabbt på slutet. Utför alltså. Jag sprang Kalmar Ironman 2019 i bra form och den nivån ligger jag långt ifrån nu. Jag slår av klockan och den uppför sig lite konstigt så jag undrar om jag ens fick på den från början. Mycket rikigt så visar den att jag varit ute i 5,1 sekunder och 0,00 km. Ajdå! Det blev nog drygt 3,5 km åtminstone. Lite väl kort och väl hemma så började vi förbereda för kvällen och jag visade stolt upp vad jag hann få klart med på lunchen. Det var dock klart svårare att spackla ett innerhörn än ett ytterhörn men jag blev ändå nöjd. Jag ser att jag fått meddelande från mekanikerna som säger att det bara sprutar ur bilen. Hmm, inte då jag lämnade den i alla fall men de var väl tvungen att känna efter. Hursomhelst så skall han kolla efter reservdelar och återkomma. Efter det så gick vi och slängde lite på återvinningen och sen gick vi och handlade. Vi tittade på flera avsnitt av Advokaten och någon mer träning blev det faktiskt inte. Så lite kort löpning blev allt. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards