Direktlänk till inlägg 4 juli 2008

Powerslide på natten!

Av Niclas Bernhardsson - 4 juli 2008 12:25

Äckligt kvavt på jobbet och trots att jag var rätt slut av värmen, termometern visade 29,7 grader, så längtade jag ut för ett litet pass. Så efter jobbet så snörade jag på mig mina Powerslide och stakade iväg. Lite småmörkt på natten men ändå ingen fara så här på sommaren. Fick tänka på att hålla munnen stängd så mycket som det bara gick för att undgå oönskat proteinintag. Körde först direkt hem för att dumpa av ryggsäcken som annars skaver samt ger lite för mycket svettningar. Kartmätningen verkar stämma bra och visade prick 1,65 km, precis som uppmätning med cykel visar. Sen körde jag bortåt järnåldersvägen och till vägen tog slut. Det är en redig backe så man får ta i ordenligt. Desto roligare då man åker åt andra hållet. Då går det rätt fort. Sen kör jag uppför en brant backe vid stenåldersvägen och sen genom lite cykelvägar för att sedan komma tillbaka mot centrum där jag kör bortåt Bilisten och den där andra bensinstationen som jag nu inte kommer på vad den heter. Hursomhelst så vände jag där och tog kortaste vägen hemåt men det blev ändå ganska prick 7 km. Enligt kartan så blev det 6,97 km på ungefär en halvtimme. Förutom backen bortåt järnåldersvägen så var det ett ganska lugnt pass. Skönt att vara på gång igen. Skall nog pröjsa in på puls.se igen och börja bokföra mina pass.

 
 
somjag

somjag

4 juli 2008 17:40

alltså först av allt så har jag inte anorexia, jag har bara ett konstigt förhållande till mat, men det behöver inte betyda att jag har anorexia.Varför skulle jag inte läsa tidningar, det gör väl varenda kotte? Jag tycker att jag äter normal nu, även om det inte är så jag vill ha det.

http://somjag.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Niclas B

4 juli 2008 21:29

Tror man att mens är straffet för att man ätit för mycket så har man iaf ett konstigt förhållande till mat, det har du rätt i. Ja, du läser ju iaf om hur man bör äta och kan kommentera det. Det är bra. Försöker du hålla dig under 1000 kcal/dag så ligger du iaf i riskzonen för värre saker. Hoppas du skärper till dig! :-)

 
somjag

somjag

4 juli 2008 21:55

jag tror inte att det är ett straff, men för mig är det ett. Men jag vet att det är ngt helt naturligt som visar att kroppen mår bra, men jag vill inte att min kropp ska tycka att den får tillräckligt, jag vill veta att min kropp får för lite. Hur sjukt det än låter så vill jag det, jag vill lätt få i mig mindre än 1000 kcal om dagen, när jag inte har sommarlov så brukar det vara typ 400-500 kcal om dagen och det klarar jag mig på

http://somjag.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Niclas B

4 juli 2008 23:09

Du verkar säga emot dig själv. Problemet med att äta så lite så att man inte ens för mens är att förbränningen upphör. Att överleva brukar dock vara kroppens prio nr. 1 så det dröjer innan man dör men det är ju synd om du skall förstöra en massa på vägen. Vill du gå ned i fett och ändå ha en fungerande och trimmad kropp så måste man äta och det typ 100-300 kcal mindre/dag än vad som är normalbehovet som för all del i mångas fall har skruvats ned. Börja ät, ge sjutton i vågen och gå sedan ned i fettprocent. Genom att äta så lite som du gör så tar du från muskelproteinet och behåller ditt fett.

 
Ingen bild

somjag

4 juli 2008 23:43

jag bryr mig inte om vad som händer med min kropp, jag vill bara bli smalare, om jag så skulle dö av det. Jag har faktiskt svårt att förstå hur jag som har ett bmi under det normala skulle kunna gå ner i vikt av att äta mer,jag vet att jag skulle gå upp i vikt av att äta mer

 
Ulrika

Ulrika

5 juli 2008 11:47

Hej!

Kul att du hittade min blogg av alla miljoner som finns... Jag var inne och kikade på din och ser att du är en flitig träningskille! Det är inte jag, men jag är gift med en. Just nu är han ute på rullskidor, och igår cyklade han...
Jo, jag kanske skulle berätta lite mer om vad scrap-booking är... Men jag har nog bara förutsatt att de flesta som går in på min blogg är mina scrap-kompisar, eller familjemedlemmar som känner till min underbara hobby!
Hoppas du såg till att fira din Ulrika ordentligt!!
/Ulrika

http://ulrikawandler.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Niclas B

5 juli 2008 15:46

Till "somjag": Nu vet jag inte vad som klassificerar anorexi till 100 % men om det viktigaste i ditt liv handlar om att bli smalare så låter det, iaf för mig, som ett klart fall av anorexi!
Det spelar ingen roll vad Body Mass Indexet är då man äter klart under det normala. Det tar heller inte hänsyn till andelen muskler så skippa BMI-termen och börja lev!

 
Ingen bild

Niclas B

5 juli 2008 15:48

Till "Scrap-Ulrika"!: Kul att killen din är idrottsintresserad! :-) Jag har ju en lite firma som säljer idrottsprodukter som underlättar så han låter som en trevlig kund! ;-) Tipsa honom om Powerslide som ger bättre skidträning! :-) Precis som att åka på snö.
Nja, jag var lite dålig på uppvakningen men idag så tog vi en liten namnsdagsfika på tu man hand iaf.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards