Alla inlägg den 25 november 2008

Av Niclas Bernhardsson - 25 november 2008 16:49

Så var det då tisdag och Ullis och jag var nere på gymmet igen.

Ullis hade sin stege på schemat och då jag funderade på vad jag skulle köra så kom hon med förslaget att även jag skulle köra en stege men jag orkade inte planera in ngt nytt. Sedan visade det sig att det inte var så komplicerat men jag ville bara upp på bandet och det strömmade in folk som också ville köra på bandet.

Jag satte bandet på 17,5 km/h och funderade inte alltför mycket på hur fort det var. Det borde man ju kunna köra 400-ingar på och det i sin tur kanske låg runt 1.30 på varje intervall. Nåja, så fick det bli och eftersom jag ju inte orkade räkna efter så fick det bli så och jag körde med en minuts ståvila. Sen startade jag från noll och hoppade upp på bandet som gick i full fart. Det mest uppenbara är att jag är långt ifrån toppform då man, i spelgeln, ser det som sas inte är muskler.

Jag fick slita rätt rejält redan på första intervallen men jag var inställd på att jag nog mest var mentalt sliten på den. Den andra trodde jag skulle kännas bättre men jag låg alldeles för högt i ansträngning och det var knappt så att jag klarade av den. På den tredje så hann inte pulsen gå ned så mycket och jag fick kämpa redan från början och gav även upp rätt snabbt. Asch, det fick duga!

Sedan gick jag och körde rätt hårt på gymmet istället och idag fick det bli rygg, biceps och ben. Körde på rätt hårt och blev rejält slut! Kul!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards