Alla inlägg den 13 november 2008

Av Niclas Bernhardsson - 13 november 2008 22:09

Ullis och hennes lillesyrra, Millan, ville dra och spinna och jag hade visst i ett svagt ögonblick sagt ja! Fast jag ville ju gå och träna men var rejält trött efter veckans dåliga sömnvanor. Väl på plats, efter lite kaffe och en koffeindrink, så kände jag mig mer taggad och sen visade det sig att man fick låna ett pulsband där man kunde se varandras puls på en storbildsskärm. Det sporrade ju förstås. Nu hade jag ju inte full koll på vilken maxpuls jag har på en spinningcykel men jag chansade på 188 och det kändes inte helt fel under passet. Tror jag kom upp i 90 % av maxpuls under en kort bit av programmet.

Det blev iaf en timme och jag är klart nöjd! Skönt! Sen blev det lite kvällsfika i form av rostat bröd, inte min favorit direkt, samt lite kaffe.

I morgon skall jag på en räddningskurs. Heldag så det gäller att vara skärpt!

Av Niclas Bernhardsson - 13 november 2008 11:38

Lite klent med folk vilket innebar att vi inte hade några avbytare. Tyvärr så kom en kille in lite sent i en duell med mig varpå hans fot landar ovanpå min och sen vet jag inte om han bara trampar snett eller om jag drar iväg han på något sätt. Hursomhelst så stukar han foten rätt rejält och foten svullnar upp. Jädrans! Bara att hoppas att det inte var så allvarligt! Det var förresten Tränings-Tommie och det var väl den sista som skall bli skadad. Inget kul med bakslag då han varit så duktig och kommit igång från i princip noll.

Själv så testade jag att spela i mina lite tjockare skidstrumpor för att prova om jag fick mindre blåsor men det blev tvärtom... Satan i gatan, det lossnade en stor bit under ena foten.

Själva spelet gick lite blandat, jag gjorde en del riktiga missar men även ett par delikatesser som "Kimpan" förstås ansåg vara tur! :-) Och så fick jag förstås även ta emot ett par rejäla skott, varav det på knäskålen var det värsta. Men vi orkade bara i dryga timmen, det fick räcka. Det stod 9-9 i sista matchen och vi körde till 10. F-n så frustrerande det är att förlora och vi gav allt på slutet. Jag sprang så mycket jag orkade och försöker att täcka ett skott men då jag slänger ned min ben bakåt så är jag så trött att jag inte får sträckt vrist varpå bollhelvetet rullar in under foten/smalbenet! Efter det så var jag tvungen att ligga kvar på golvet i några minuter. Totalt slut och det flimrade för ögonen. Alldeles för lite sömn den här veckan.

Av Niclas Bernhardsson - 13 november 2008 11:28

Trots det dråpliga i historien så känner jag att jag inte kan undanhålla Er den här lustiga historien och nej, det är inte riktigt som det låter...


Jag vaknade trött igår morse och Ullis och jag gjorde rent varsin kattlåda men i den ena så sitter det visst en katt och gör sina behov! Locket for tillbaka och lite väl häftig varpå katten blir vettskrämd och det är ju inte det bästa tillfället att vara det på då man sitter och, förlåt ordvalet, skiter! Efter lite rabalder inne i lådan, den tog tid att göra ren btw, så for katten ut och har trampat i sitt eget bajs... Och en katt gör ju typ 25 km/h på en halv sekund så den gick ju inte att stoppa. Som tur var så kom det värsta kletet direkt i början så jag gjorde rent och fångade sen in katten och tvättade av tassen. Tror f-n att jag gjorde rent den rena tassen först och hade nog inte riktigt koll på den andra...

Efter det så tvättar jag mig, tar på mig kläderna och drar till jobbet. Sen går jag på toaletten strax innan 9-rasten, på jobbet.Då upptäcker jag att jag har en massa kattskit framtill på kalsongen! :-0 Men shit! Det var bara att åka hem och byta om! Ha ha, ja vad säger man? Det är ju värre än att ha småbarn, de hinner man iaf stoppa! ;-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards