Alla inlägg den 17 november 2014

Av Niclas Bernhardsson - 17 november 2014 22:25

Måndag och ny vecka men den startade inget vidare. Det sista jag hörde av Ullis var frågan om jag var vaken och jag svarade nog ja... Mer kommer jag inte ihåg förrän jag tittar på klockan och då är den 07:46! Helskotta! Jag har försovit mig och jag försöker skicka något mess till min kollega som svarade någt skämtsamt och hon försökte ordna någon som kunde ta första timmen. Jag kom då iväg och väl framme så ser jag att de inte hittade någon och det var ju väldigt trist. Sen är man iaf igång och jag hjälper igång en vikarie till en annan lärare och han skall ha en lektion för ett gäng 9:or och jisses vad stora de var. Jag var ju van vid lite mindre elever men jag instruerar dem på en lek och jag gillar den så starkt så jag börjar låtsas som det är jag som hittat på den. Ni vet den där reklamen om potatisgratängen. Fast jag har nog hittat en lek som jag gjort om och det kraftigt. Hursomhelst så kallar jag den för Gladiatorerna och man skall försöka ta sig igen en bana för att hämta en "boll" och ta sig tillbaka utan att bli träffad. Rätt kul men nu smällde det på rejält då de större eleverna kastade. Ha ha, lite kul att se. Sen var det dags för lite lunch men jag hade förresten en egen klass innan jag hjälpte vikarien. Den gick väl inte så lysande då jag började med doppboll men de gjorde fel hela tiden och det gör ju inte sitt till för att de skall gilla leken. Sen hann vi inte börja på med gladiatorerna som det var tänkt. Grymt gott käk var det iaf och stjärna i taket till mig som inte tog om. Nu skall man komma i bra form är det tänkt. Sen dags för en liten etta och den var rörig från start och jag hade gjort en rolig bana som dock, i sin enkelhet, var lite för svår, eller snarare så lockade den till fusk, så den fick jag avbryta och dessutom stävja lite bråkigheter i klassen. Hmm, Veckan kunde börja bättre. Sen får jag en till lucka och försöker jobba lite innan det piper till i mobilen. Den påminner om ett möte och jag drar ned för att påminna min kollega som skulle täcka upp för mig. Men det har hon glömt och dessutom själv bokat in sig på ett möte och fixat med vikarie till sig själv. Till råga på allt så är det lite oroligt i klassen jag skall ha men vikarien försöker ta hand om allt. Jäkligt snällt. Mötet går väl bra men vi hinner bara skumma på ytan men intressant värre och det gör att jag har bättre förståelse. Nyttigt värre alltså! Och sen drar en lärare i mig och vill planera inför julavslutningen och jag glömmer bort att jag lovat att spela pingis efter arbetstiden och när jag kommer ned till gympasalen så ser jag att han står och vankar där. Jäklars! Jag är typ 15 minuter för sen och vi skyndar oss och drar ut ett bord och börjar spela. Han är grymt duktig och jag brukar aldrig förlora i pingis, har aldrig hänt inom skolans väggar iaf, men den här gubben går inte av för hackor och han har spelat på hög nivå förut. Och spöat mig förut också men jag var ändå där och oroade ibland. Men idag då. Nu började jag få koll på serven men jag förlorar ändå första set fast det är jämnt. Sen leder jag ganska betryggande men till slut så blir det 20-20 och han föreslår att man då kör en mini-match till 5 och jag är på. Den går överjävligt bra och jag vinner mitt första set mot honom, kul! Sen är jag inte på tårna men det blir några bra bollar men dock en förlust. Men bätre och bättre. Speciellt det offensiva spelet och det är roligast.

Väl hemma så fixar vi lite käk efter det att jag varit och postat lite paket. Jag hämtade förresten Tim på Enklaresport. Sen blir det snabbt ombyte då vi bokat spinning på Safiren med S. Nu kommer jag lite sent och får en cykel på hörnet och man hör inte lika bra där så jag missar några instruktioner och glömmer även både pulsband, handduk och vattenflaska. Och dessutom är det fullt i lokalen vilket innebär mycket svett. Men vi drar igång och jag tycker det känns bra. Som vanligt så kör inte Ullis och jag det där konstiga med att man skall gå ned djupt mellan sadeln och styret. Det verkar livsfarligt för knäna. Verkar väldigt jobbigt men dock vanskligt. Men passet som helhet är mycket bra och det blir nog en rutin att köra måndagspasset med S. Kul! Som en trasa efteråt. Sen vill Ullis köra lite på gymmet då ändå är där och det blir ca. 20 minuter till och blandat med bål och armar. Skönt med en dusch efteråt och mysig fika hemma sen.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards