Alla inlägg den 18 november 2014

Av Niclas Bernhardsson - 18 november 2014 22:13

  Lite trött och sliten kille! :-)

Tisdag och klubbträning och Ullis ville testa benen idag på banan och det var riktigt skoj! Väl framme så är nästan lite sena och jag skyndar ut med klubbflaggan och drar fast den. Det ser ut som Thellan redan varit igång ett tag och vi ser även att Tess, Lindblommaren, Putte och Friskis-Lotten är på plats och strax därefter ser vi Tokan och Ankan. De har blivit trogna och flitiga träningarna och det kommer ge grymma resultat. Och strax efter att vi börjar jogga så ropar någon att Flaken kommer och när han närmar sig så ser vi att han har med sig Linkan! Kul! Det var en efterlängtad comeback och nu hoppas vi att han blir kvar ett tag. Sen när vi joggat tre varv så ser vi att Rydholmarna kommer och de väljer att möta upp oss och joggar upp med oss den sista biten också. Lite stretch och jag hälsar alla välkomna och presenterar varandra lite snabbt då några säkert inte har full koll på vilka alla är. Sen blir det lite löpskolning och jag har samtidigt haft lite genomgång på vad som gäller för kvällen. Jag själv väljer den lättaste gruppen då det är tävling på gång i helgen och jag samtidigt varit lite sliten på slutet. Hursomhelst så gör jag, Thellen och Tokan sällskap men det går lite fort tycker jag men det är nog mest jag som inte är på hugget men sen ökar vi farten allteftersom och nu drar Thellen och då går det undan! Fy bubban! Och Tokan springer så tyst och försynt bakom så man märker honom knappt. Sen så är det min tur att hålla fart och av bara farten (!) så håller jag minst samma fart och första lite enklare setet är då klart. Två minuters vila innan nästa set och nu blir det jag som får hålla i taktpinnen och vi fortsätter ligga på hårt och håller samma fart även på den här men nästa blir grymt snabb och nu börjar det gnys. Tokan har vi redan förlorat då han körde i en annan grupp men vi ser att han, liksom alla andra, kör hårt och intensivt! Sen börjar man fundera på om man orkar ett tredje set men först skall vi ta andra set i hamn och det gör vi på den näst snabbaste 400-ingen för kvällen. Ett set kvar och det är ju bara tre intervaller och det skall man ju klara. Så det är bara att bita i men nu börjar Thellen gny än mer. Två stabila 400-ingar som också går riktigt bra och sen uppfattar jag det som Thellen gett upp och jag bryr mig inte om att säga till när jag skall dra iväg på den sista och sen hör jag honom ropa och det blev ju jäkligt fel. Jag vänder mig om i första kurvan men han ropar att jag skall fortsätta och nu blev det ju en extra push för mig på något sätt. Jag vill ju inte att jag skall springa dåligt om jag ändå tappade honom på vilan sas. Med 5-6 sekunders försprång så vill jag hålla det så och göra en bra avslutning och han försökte förstås ta in avståndet men det var lite för långt och i princip oförändrat i mål och det var ändå imponerande för jag var tokslut! :-0

Snabbt in i bilen efter nedjoggen då en regnskur kom och vi hann även in på Ica-Trossen också. Gott med lite te och faktiskt protein i form av Kamben sen i soffan. :-)


Mina tider:

400-ingar, 1 min SV

1'34,4

1'28,5

1'28,0


1'28,3

1'25,7

1'27,1


1'27,4

1'27,5

1'28,1


Totalt 7,6 km

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards