Alla inlägg den 4 november 2014

Av Niclas Bernhardsson - 4 november 2014 22:58

 

Tisdagsträning och Ullis hoppade av vid Safiren för lite rehabträning och jag drog till Trosa Löparbana för 800-ingar och väl på plats så står det några och väntar varav den ena var Rainys dotter som nu får namnet Lill-Rainy! :-)

Och Putte var också tillbaka, det var riktigt skoj. Sen var det Friskis-Lottan och strax därefter kommer Flaken och Tokan joggandes. Efter några uppvärmningsvarv så ser vi Rydholmarna komma joggandes och de joinar gänget och när vi är färdiga så presenterar jag även dem för Lill-Rainy. De andra hade jag redan presenterat innan vi drog igång. Sen blir det lite stretch och därefter löpskolning. Och även lite enklare löpteknik som uppskattades. Kul att man får höra det.

Sen drog vi igång och jag hade förklarat vad som gällde för de olika grupperna men tyvärr så snurrade jag bort mig själv och får för mig att det är sex stycken intervaller som gällde. Fastän jag precis innan redan förklarat för alla andra... Hmm, det var åtta stycken jag skulle ha kört. Men för att inte gå händelserna i förväg. Pang, så drog vi iväg och det var satans vad fort det gick. Iaf kändes det som det. Ser nu i efterhand att vi maxade med 16,2 km/h i början och sen låg det runt 15 km/h och det var jobbigt! Tokan låg tätt i rygg men Flaken tappade, smart nog, ryggen rätt fort. Jag gick lite för fort men hade å andra sidan tänkt fel på antalet så jag satsade allt på att klara sex stycken. Rejält flåsigt och det blev tuffare och tuffare för varje intervall och fastän jag satsade nästintill allt så tappade jag några sekunder på sista. Bra jobbat och jag gråter inte blod att jag räknade fel. Jag förstod att jag räknat fel så fort den sjätte intervallen var klar men då var det så dags. Nåja. Jag joggade ned lite längre sen istället och hejade på de andra. Ett lite mindre gäng än vanligt men med härlig kämpainsats! Tyvärr hade jag lite ont i fötterna efter att ha använt Natural Running-skor på jobbet. Det smärtar nu bak i hälen och en veckas ledigt från gympan var inte bra.


Intervaller, 800-ingar, 1 min SV

3'18.6

3'15.2

3'18.7

3'14.0

3'18.3

3'20.0


Totalt 9,66 km


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards