Alla inlägg den 20 november 2014

Av Niclas Bernhardsson - 20 november 2014 21:57

Många förkylda barn på gymnastiken i skolan och nog sjutton började jag att känna lite i halsen igår och det blev lite värre idag. Attans! Jag hade ju fått bra kvitton på att farten börjar komma tillbaka och de två senaste tisdagarna kändes riktigt bra. Nu sist så var det förstås inte så mastigt men det gick fort och jag lyckades springa jämnt med Thellan som är lite av en "Sprint-kung" i vårat gäng. Så jag tvekade länge och på jobbet så kände jag mig inte på hugget men jag lyckades få ihop allt bra, trots allt. Vet inte riktigt hur men jag känner mig nöjd med dagen och det var stolpe in hela tiden faktiskt. Men  hemma, när man slappnade av, så kändes det allt mer i halsen. Grrr, inte bra! :-0

Men jag och Ullis bestämde oss för att jogga lite iaf. Ja, Ullis hade nog bestämt sig för länge sedan men jag var ju lite osäker. Bastun valde jag dock bort. Väl på plats så ser vi Tokan komma gåendes mot Safiren och väl inne så kommer sen Lindblommaren, Super-Roffe och Putte. Lythen mötte vi också men han hade istället kört ett pass på Safiren och vi pratade lite om helgens lopp tills Flaken kom. Så då började vi jogga bort mot Häradsvallen för att springa lite terrängvarv. Väl framme så körde vi löpskolning och det blev Låg-skipping, Sidoöversteg, Hoppsa med kick, Häl-kickar och Tennsoldaten. Det var rejält flåsigt p.g.a förkylningen och det irriterande fast pulsen var låg. Det var lite konstigt. Och sen körde vi ett varv lugnt och Flaken och Putte var först med oss men sedan försvann de efter en backe men vi gjorde inga försök att täppa till luckan då vi bara skulle jogga. Ja, jag och Ullis alltså. Framför oss så körde Super-Roffe hårt men jag "tvingade" Tokan att försöka ta rygg på Lindblommaren och det kanske var lite väl grymt men det kan ju vara kul att se hur länge han håller ut för man måste ju testa gränserna ibland. Och visst sprangs det! När jag körde hårt, för någon månad sedan, så tror jag att jag låg på 7'20-7'25 och nu hade Lindblommaren dragit första varvet på 6'57 och Tokan kom 4 sekunder efter. På andra varvet så drog Lindblommaren på ytterligare och fick 6'40 och Tokan fick förstås ge sig men bra kämpat! Och Lindblommaren såg ut att ha mycket krafter kvar! :-0 Shit! Undrar vart det slutade! :-) Ullis och jag valde att inte stanna kvar då vi skulle hålla ned mängden lite och för egen del så håller jag tummarna att inte förkylningen blir värre. I värsta fall så får jag jogga loppet på lördag. När södra länken invigdes med att löplopp så fick jag faktiskt också jogga då jag var förkyld. Och kanske nu också... Suck! Nä, bara hålla tummarna som sagt! :-)


Totalt idag: 6,6 km

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards