Direktlänk till inlägg 5 november 2016

Tack kroppen och tack älskling!

Av Niclas Bernhardsson - 5 november 2016 18:43

Lördag och jag kände mig fortfarande lite sliten och hade nog hellre sett ett långpass imorgon än idag. Men Ullis var riktigt het på att vi skulle ut idag och tidigt skulle det vara eftersom vi skulle vara barnvakt också. Jag ligger och drar mig bra länge men snart får Ullis upp mig och jag får ligga och röra leder och liksom vakna till. Knaka ut händer och fingrar samt röra fotlederna. Snart kommer jag iaf upp ordentligt och Ullis har bakat några Paleo-plättar. Det smakade riktigt bra och det blev även en påtår efter det. Och sen ringer Svarte Petter och bjuder in sig själv på kaffe och ville diskutera lite - trevligt! Efter det så är det bråttom ut och kroppen känns stel och det är också rätt kallt. Pulsen går som vanligt, iaf för mig, upp i början men efter någon kilometer så är det okey och ben och leder fungerar som det skall. Och det dröjer bara någon kilometer till så känns det helt perfekt och det känns som om man kan springa hur långt som helst. Men det är blåsigt och när vi närmar oss Västerljungsrondellen är det lite mer öppet och vinder tar tag i en. Och när vi viker av mot Trosa får vi vinden rakt i ansiktet och Ullis väljer först att lägga sig bakom men känner inte att hon vinner så mycket på det. Kanske gjorde hon det, iaf lite grand, för mot slutet av motvinden så har mina krafter nästan försvunnit. Pust, det var riktigt jobbigt men kroppen känns fortfarande överjävligt bra och jag bara njuter. Vi fortsätter mot Vagnhärad och får nu vinden rakt i sidan och det är abslut inte lika jävligt men Ullis är lite sliten idag. Vi räknade förresten ihop våra träningstimmar igår och det verkade som om jag för första gången har tränat mer än Ullis. Så vi satte oss med dator och träningsdagbok och kollade igenom alla pass. Och tror ni inte jag fick sitta och manuellt föra in pass på pass, på pass, på pass... Satan i gatan! När allt var klart så var hon som vanligt lite värre än mig men nu var det iaf väldigt nära. :-) Snart var vi iaf inne på sista biten in mot Vagnhärad och hade vinden i ryggen, det kändes riktigt bra och visst blev jag lite sliten av passet iaf. Vi snittade rätt lugnt idag och hade 6'09/km och det märktes även på pulsen som var låga 138 i snitt. Sträckan blev 17,34 km. Tack kroppen och tack älskling för att du alltid driver på! :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards