Alla inlägg den 1 november 2016

Av Niclas Bernhardsson - 1 november 2016 22:37

Tisdag och sista dagen på skolan innan vi lärare också gick på lov. På eftermiddagen så var det föreläsning och även träning om hot och våld. Ja, för att förhindra det alltså och övningarna var rena självförsvarsövningar. Nu har vi ju iofs mindre barn men det kan ju slå slint på föräldrar också, tyvärr. Men bra föreläsning och det mesta handlar förstås om hur man gör för att undvika konfrontationer. Och jag vet inte riktigt varför det är så, jo, kanske har jag mina aningar, men det är knappt aldrig några konflikter längre. Man får ju förstås lite rutin ju äldre man är och även ett visst lugn. Hursomhelst så hoppade jag på bussen men vi kom inte så långt förrän vi stod still i typ åtta minuter. Jag reagerar sen och undrar om han inte står för långt ifrån rödljuset. Och visst var det så. När chauffören åkte fram lite grand så blev det väldigt snart grönt. När jag sen skall byta buss så kommer det ingen och väntetiden, i Gnesta, gjorde att anslutningsbussen redan hade åkt. Riktigt surt och det borde jag blivit upplyst om. Men svågern kom och hämtade mig. Men vi, dvs jag och Ullis, kunde sen inte ta oss till Trosa och klubbträningen. Vi väntade in i det sista men sen inser vi att om vi snabbar oss på så kan vi hinna spinna 18.45 och sen kan vi ju simma. Sagt och gjort. Vi packade våra väskor och trippade snabbt till Safiren. Väl därinne var vi några minuter sena men satt snart på cyklarna och hängde på. Det var ett klart annorlunda pass och jag förstod inte riktigt först syftet med passet då jag upplevde det som lite rörigt i början. Men snart nog var det lite mer strukturerat och det var fina skillnader på pulsen och några riktigt bra intervaller mitt i. Helt klart ett bra pass och det var Magnus som höll i det. Tror inte jag haft så hög snittpuls på något pass förut och det är ett bra betyg. Efteråt drog vi upp till badet och där blev det insim på 350 meter innan jag och Ullis körde lite intervaller. Det blev 8x50 meter innan vi avslutade med att simma av i 300 meter. Totalt 1050 meter. Lite kort men skönt pass. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards