Alla inlägg den 4 februari 2017

Av Niclas Bernhardsson - 4 februari 2017 10:00

Lördag och Ullis ville ut och springa men jag var fortfarande Kapten Osäker och ville inte ut och springa. Och det var ju gruppträning på Safiren så det blev till att åka till Safiren Sports Club, i Trosa, istället. Men lite segt att komma upp då jag skulle få kunder redan klockan 10.00 Snart var vi iaf på plats och vi kommer samtidigt som en kvinna. Ajdå, undrar om det är samma som sist, tänker vi. Men det verkar bara vara hon och vi börjar så sakteliga. Jag stretchar lite och Ullis börjar jogga på sitt band. Snart nog är jag igång och nu har jag full fokus på att endast ligga på 65% av maxpuls. Det innebar i praktiken att jag hela tiden låg på 9,3 och 9,4 km/h och lutningen hade jag hela tiden på 0,5%. I början så var det kanske lite mer på 9,4 km/h. Så fort som pulsen gick under 65% så ökade jag till 9,4 och så fort jag gick över 65% så minskade jag till 9,3 km/h. Det känns förstås lite mjäkigt då folk tittar på en men det  blev ett helt perfekt Zon 1-pass. Pulsen gick som en klocka. Tyvärr så blev det lite småirriterade blickar då det visst var samma kvinnor som hade tänkt att nyttja banden som sist. Vi kom senare överens om att meddela nästa gång vi skulle springa och det var ju smart.

Det blev iaf 1 timme och 30 minuter och runt 14 km. Efter det så var det alltså full fart med stålsickling och sen kalas i Nyköping, då Ullis lillasyster Carro fyllde 25 år. Sen var det fort hem då vi hade bestämt träff med Svarte Petter och hans Tok-Fia samt Puff. Puff hade fixat förrätt och sen skulle vi till Svarte Petter och Tok-Fia. Sist så drog vi till mig och Ullis. Det var supertrevligt men det här får inte bli för ofta då det känns som det störde träningen en del. Men man behöver ju inte dricka iofs.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards