Alla inlägg den 5 februari 2017

Av Niclas Bernhardsson - 5 februari 2017 20:54

Så var det söndag och man kände sig lite seg efter gårdagen. Men träna skulle man ju. Vi hade bestämt att Svarte Petter och Puff skulle komma på kaffe på morgonen och sen skulle vi dra till Safiren och träna. Men Puff sov gott och meddelade att hon skulle dra direkt till Safiren vid 10. Men vi andra tog lite kaffe och jag passade på att dra i mig lite frukost. Det skulle bli så sent annars så ätfönstret fick tidigareläggas. Och det var dags att diska upp finglaset så jag sade att jag skulle komma lite senare. Så när jag kom så satt förstås de andra och trampade för fullt och tittade på reprisen av Melodifestivalen. Det var lite roligt, och det ville gärna Svarte Petter framhålla, att jag och han vann tippningen igår. Vi säger inga namn men det kan vara så att en i gänget är musiklärare. He he. Men det är förstås inte samma sak. Att kunna musik som att tippa hur det går i Melodifestivalen och det är ju mycket som spelar in. I ärlighetens namn så hörde vi inte så mycket av festvilalen i allt tjatter. :-) Men iaf, till träningen då. Jag spann i 90 minuter i lugnt tempo och det var t.o.m lugnare än planerat. Det var riktigt segt iaf faktiskt. Efter det så hade vi planerat in lite simning men framförallt för att visa Svarte Petter och Puff hur man crawlar. Iaf lite basic. Lite roligt var att simläraren satt på poolkanten och tittade när vi visade. Hon menade på att det är ju bra om man andas åt bägge hållen men det är vi ju medvetna om men det är klart att det är smart om Svarte Petter och Puff tränar på att andas åt bägge hållen då de ändå är nya på simning. Det blev ganska precis 1 km men jag slutade 50 meter innan då det blev så tjockt med folk.

Senare mot kvällen blev det fika med vännerna T och R och förstås lite cykelsnack. Han var själv intresserad av att köpa en trainer och det blev lite snack om träningszoner och det var ett intressant ämne. Jag avslutade med att övningsköra med Felix och sen kom en stålsicklingskund. Han var hos mig tidigare, tror han sade att det var 2011 och det var då jag var kvar i källaren och nu är jag ju tillbaka. Han sade att det såg ut ungefär som sist. Och det stämmer ju.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards