Direktlänk till inlägg 23 april 2018

Äntligen möte med "OS-läkaren!"

Av Niclas Bernhardsson - 23 april 2018 22:15

Så var det då äntligen dags att träffa läkaren och det skulle vara den berömda OS-läkaren, någonting. Jag tror det var Willberg men jag kom inte ihåg förnamnet. Men sjukgymnasten, som skickade dit mig, var mäkta stolt. Jag tror heller inte att han är utbildad sjukgymnast men han hade iaf bra koll. Och även bra koll på läkaren. Och ja! Hon var OS-läkare och var med vid både Aten och London-OS. Och kändes väldigt kunnig och säker på sin sak. Jag hade fått missa ett möte på jobbet och ville absolut inte missa den här tiden. Det blev lite stressigt på slutet och jag åkte även ifrån min remiss-lapp. Trodde jag. Väl hemma igen så ser jag att den låg i ryggsäcken... Hmm... Nåja, jag var rätt inställd på att få en fet spruta i hälen och var även riktigt orolig för den. Lotta, som hon heter, var dock inställd på att jag skulle börja med att äta medicin och sen skulle vi checka av hur det har gått. Efter den kuren så verkar det dock vara dags för sprutan. Hon tyckte att själva hälsenan såg fin ut men den är lite för tjock och det gör i sin tur att det blir för ont om plats för slemsäckarna och de blir inflammerade. Så mot bilen men vi stannade till vid ett Espresso-house och bara lugnade ned oss. Eller mig rättare sagt. Nu skulle jag dessutom avlasta hälen med hälinlägg och gå med skor inomhus. Som fint folk, typ! ;-) Så tack, Lotta Willberg! Det kändes förtroendeingivande och jag ser på en ljus framtid för mig och min häl! :-)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 18 mars 23:00

Måndag och nu är det bara två veckor kvar och dessutom med en hel del annat inbokat på skolorna som nationella prov och påskpyssel. Det börjar verkligen närma sig slutet på min vistelse på skolan jag är på och det är sorligt. Även barnen verkar tycka...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards