Alla inlägg den 9 juli 2019

Av Niclas Bernhardsson - 9 juli 2019 23:45

Tisdag morgon och Ullis och jag började med att åka till Nyköping för ett test för att se vad man eventuellt har brist på. Det är något som vi varit på gång med rätt länge men nu ville vi verkligen prova. Och så får vi se hur fort man får resultaten. Efter provet så åkte vi hemåt och fixade lite hemma. Ja, tiden bara gick men det var också skönt. Lite jobb med Enklaresport, då jag var osäker på hur jag låg till med betalningarna, både in och ut. Men det såg bra ut. Det var förresten en kund som jag nog fortfarande väntar på en betalning och ändå hade jag varit på honom. Det måste jag komma ihåg att kolla upp. Dock en skidkund och hittills har jag aldrig blivit blåst av en sådan. Så hoppet lever! :-) Men han har kanske kommit på glid... ;-) Skämt åsido så var både jag och Ullis taggade på lite cykling innan löpträningen och jag kände mig verkligen på, sas. Men sen försvann bara tiden och efter maten blev man riktigt seg och när man väl var framme vid löparbanorna så gäspade jag och var tung i hela kroppen. Men då man taggat så länge så sitter det förstås något kvar och jag valde att köra lite extra hårt på uppjoggen för att liksom väcka kroppen. Och det fungerade rätt bra. Sen lite stretch och förstås lite löpskolning efter det. Jag passade på att förklara dagens pass och den här gången var det i plurar då jag delade upp det i två grupper. De som satsade lite extra hårt idag hade 7-8x5 minuter tröskel att se fram emot och vi andra skulle köra fartlek. Så de som skulle köra tröskel släppte jag iväg lite tidigare då det annars skulle bli lite väl långt för dem. Vi andra körde lite mer löpskolning men även lite styrka. Efter det drog vi igång och fartlek kan se väldigt olika ut med alltifrån rätt strukturerad träning till lite mer spontan med olika infall och blandade farter m.m Vi valde spontant de luxe med massor av olika inslag och rätt som det var så fick jag för mig att vi skulle springa 100 meter baklänges i kurva. Det var roligare än jag trott och kul att svänga samtidigt. Så där fick hjärnan lite att jobba med också. Och vi körde även en slinga i skogen. Till slut så hade vi en dryg mil och jag fick 10,4 km och det var rekord för året. Men jag blev lite rädd då jag kände av hälen under passet. Att jag har lite ont under foten har jag själv relaterat till att jag är stel och det får jag lägga lite krut på. Det kanske bara är att glömma att köra Kalmar Ironman i mina tävlingsskor. Men det får framtiden utvisa och jag fortsätter med att köra lite rehav vid sidan om. Det har ju iaf gått framåt och har jag tur så går det fortare på slutet. 

Sen slutade vi kvällen med att titta på två avsnitt av Stranger Things och det var kul. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards