Direktlänk till inlägg 15 januari 2021

Ullis tog på sig en tung börda

Av Niclas Bernhardsson - 15 januari 2021 23:00

Fredag och det vara ju en annorlunda jobbvecka för mig. Första gången med distansundervisning och när jag väl var igång så flöt det på riktigt bra. Visserligen så började jag veckan med värsta huvudvärken men med facit i hand så var det anspänningen inför det här med distansundervisning som slog till. Snart nog så rullade det på riktigt bra och jag fann också fördelar med undervisningsformen som jag inte kunde nå förut. 

Jag satt ju i köket och jobbade så när familjen kom hem så pep jag ned i källaren och bara tog datorn med mig. Där avslutade jag sista lektionen och många elever var ute och promenerade i kylan fastän de kunde valt hemmaträning istället. När det är så kallt så känns det skönt att kunna ge alternativ. 

Efter jobbet så var det helg och Ullis kom hem och var inte riktigt sig själv. Så hon ville iväg till gymmet för att köra lite och undrade om jag ville hänga på. Ja, absolut, svarade jag. Jag har ju inte kort på det gymmet men jag skulle nästan bara sporra och ägarna svarade att det var okej. Ullis ville prova att gå med viktväst på bandet, typ göra ett rullbandstest. Jag tror det skall vara 24 kg men viktvästen som var där var fullastad med 25 kg så vi körde på den och lät det vara så. Jag gissar att vikten fördelar sig lite bättre om man har utrustning på sig för det här skär in rätt bra vid axlarna och Ullis hade det riktigt tungt. Hon fick lite lätt panik och ville komma igång direkt. Upp med hastigheten till 5,6 km/h och det kändes snabbare än väntat. Först en minut på 4 % och sen en minut på 8 % och det verkade tungt omgående och jag ville inte pusha för mycket i det läget. Efter de två minuterna så körde jag upp bandet till 14 % och nu var det pannben som gällde. Hon vågade inte riktigt släppa handtaget så vi får se det som ett bra träningspass. Det var tyngre än väntat men Ullis tuggade på och hon kunde absolut släppa, då vi testade, men det kändes säkrare att hålla i. På slutet var det pushning och jävlar anamma som gällde men visst klarade hon det. Grymt jobbat, älskling! Men vad f-n, tänkte jag! Jag provar också. Jag slängde på mig viktbältet och det kändes lättare än väntat men när jag började gå så märkte jag att det blev jobbigt om det slängde så jag drog åt bandet och började. Jag skulle förstås värmt upp lite innan men jag ville bara prova. Själva farten och vikten kändes hyfsat lätt men så fort det började luta så drog det rejält i baksidorna och jag känner att det är omöjligt. Så jag provar att direkt höja till 14 % men det går bara några steg och det är som gummisnoddar där bak och jag känner direkt att första löpningen på länge, som jag gjorde igår, satt i. Men jag måste absolut prova och jag skaffar nog ett månadskort sen till våren och kör lite. Så här på kvällen var det ju inga folk och det är ju rejält uppstyrt. Sen ville Ullis köra sin utmaning och undrade om jag ville hänga på. Jag var lite loj och passade på att ro två kilometer istället. Det var en vanlig Concept 2-maskin och jag körde på 8.42, om jag inte missminner mig. Jag ser att tiden stannat på 9.03 men det var fullt drag förbi 2 km och precis då stannade jag och kollade samtidigt på klockan. Sen leter jag efter mobilen och när jag fotar displayen så har den stannat på just 9.03 och 2022 meter. Kanske var det 8.52...  Lite osäker. Ullis är inte klar så jag stretchar lite och kollar samtidigt på en sådan där Assault bike. Den verkar ju enkelt men när jag kör på den så blir jag tokslut direkt och säkert körde jag för hårt. Jag kör i en kilomter och det tar inte ens två minuter. Sen gör jag rent maskinerna jag kört och väntar in Ullis. 

Väl hemma så blir det lite mys och som vanligt så avslutade vi med att titta på The Queen´s gambit. Så jäkla bra serie och man vill bara se mer. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards