Alla inlägg under april 2008

Av Niclas Bernhardsson - 25 april 2008 14:09

Börsen rusar står det att läsa på Aftonbladet och jag kommer ihåg hur det var sist, typ för 8-9 år sedan då jag köpte och sålde i en rasande fart. Jag hade lite pengar att leka för och givetvis hade man inte is i mage då man borde ha det. Det mest tragiska var då jag köpte Enea Data som ju senare drog iväg som en raket. Jag köpte då de låg på runt 150 och hade dem i runt 10 dgr. Då var de runt 175 och jag tyckte inte att det hände ngt och var på väg att sälja. Läser då på nätet om att det händer ngt kring dem, det bildas typ en konstig formation. Jag sitter med fingret på köpknappen och tvekar... - Sälj inte - sälj inte, står det. Asch, jag säljer och hinner knappt gå upp på övervåningen då jag läser på text-tv att de står i över 200! Tror att jag har kollat fel och det svänger kraftigt för att sedan tokrusa uppåt!

Bara genom att skjuta på mina köp och sälj, dvs alla mina transaktioner, i 2 veckor, så hade jag varit miljonär idag. Såvida jag förstås lyckats dra mig ur det kommande börsfallet som kom.

Men men, man skall inte gråta över spilld mjölk. Hursomhelst så satsade jag rätt hårt på optioner då det började falla! :-0 Inte så smart....


Jag blev rätt inlåst på det där med aktier och är rätt glad att jag sluppit ur det om jag skall vara ärlig. All vaken tid gick ju åt att tänka på kurser och formationer m.m

Av Niclas Bernhardsson - 25 april 2008 11:44

Kan Ni inte ge tips på några bra bloggare som antingen: 1. Skriver förträffligt bra om allt och inget. 2. Är spännande personer, helst inom idrotten och i synnerhet inom idrotter som löpning, triathlon och/eller cykling. Nja, ta med simning också, alltid finns det lite tips! 3. Är bekanta med mig! Mycket kul att följa personer man känner så vet Ni vem jag är, tipsa mig om just Din blogg eller om ngn du vet att jag känner! :-)


Tipsa gärna om Er själva, här skall man inte vara blyg! :-)


Tack på förhand!


Hjälp en anorektiker - skriv stöttande ord på svältbloggar och låt inte "vansinnet" få större spelrum

Av Niclas Bernhardsson - 25 april 2008 11:22

Ah, såg ngn löpsedel om Andrew Johnston och idag fick jag även ett tips från en kompis om att gå in och kika på honom! Wow! Inte ett öga torrt och jag var tvungen att snabbspola tillbaka och lyssna igen, innan de ens börjat kommentera och givetvis bölade man mer den andra gången! :-)


F-n så bra! Det är x-tra roligt då det är lite osäkra personer med enorm talang som tar alla på sängen! Det här är en kille som kommer att bli mega-stor då han t.ex har ännu mer personlighet i sin röst än Paul Potts som jag stordiggar.

Av Niclas Bernhardsson - 24 april 2008 23:55

Ah, vad skönt! Nu är det helg. Idag var jag utlånad till en annan grupp och det var lite surt i början då jag hade kalasjobb i min egen maskin. Men det var rätt kul att göra lite annat och 70 kronor x-tra... Gratis lunch iaf! ;-)

Sov länge idag så jag hann absolut inte göra ngn mat till jobbet så det fick bli hämtmat även idag. Fast jag tog nyttig mat, det blev som igår, dvs kycklingsallade med härligt nygräddad bröd till. När de undrade vad jag skulle ha för sås till så svarade jag det vanliga eftersom jag inte hade ngn aning om vad man brukar ta. Rhode Island frågade de och javisst, skrattade jag till svar. När jag tänker efter så var det även det jag fick igår då ngn annan hämtade till mig. Men gott var det men nu måste jag skärpa mig och börja göra lite mat själv. Funderar på att åka upp till Stockholm imorgon och storhandla då Ullis är på sitt jobb. Det är en kompis som vill att jag skall hänga med, det blir nog så.

Imorgon måste jag även betala in till fotbollsturneringen bägge barnen skall vara med i.

Fick äntligen iväg paketet med energiprodukter till kunden som har väntat, han ville även ha lite kläder så det fick han med. Kund och kund, det är den duktige Triatleten Micke Selvin som får lite halvsponsring. Det brukar aldrig bli så mycket vinst på sponsringar men jag tror på Micke och det är en trevlig kille med sunda åsikter. Pang så var han under 10 h på Järnmannen! Snart slår han väl mina löprekord också! :-0 Alltså, han simmar och cyklar som en gud men jag har lyckats hålla honom stången på löpningen. Han kommer blir giftig, det är en sak som år säker.

Men imorgon så kommer iaf en kund och skall köpa lite kreatin, Vitargos kreatin var rena dynamiten. Det är så kraftfullt så jag förstod inte varför jag inte kunde springa längre men det var så att benhinnorna inte hängde med. Jag fick ju en burk som hade läckt och då testade jag lite själv. Jag gick upp 2,5 kg på en vecka, tror jag.

Killen som skall göra musiken åt mig numera har börjat få ordning på sin studio. Härligt! Jag börjar bli sugen på att få ordning på låtarna men jag måste få in lite nya med modernare sound om jag skall ha chans att uppfylla mitt "löfte" med att skicka in minst 5 bra låtar varav 2 st. skall komma med bland de 32 låtarna i melodifestivalen! He he, crazy! Jag vet!  Har jag då ngn redan nu som jag tror på? Jodå, här följer några titlar som Ni kan försöka komma ihåg.


1. Time has come - Den tror jag nog mest på

2. Som en storm - Ah, en hederlig schlager!

3. Hjältar och Idoler - Kanske, kanske. Har spelat in den och den är rätt skön

4. Explosion - Inget mer än en refräng just nu men refrängen är sjukt bra! Måste försöka jobba med den.

5. Ulrika Lovisa - Smörigt värre men en speciell låt för mig, gissa varför! :-) Tänk om man kan få C. Sjögren till att sjunga den! :-D . Redan inspelad och ganska många har hört den men inte spridd och spelad offentligt, då är det väl lugnt va?

6. Döden - en tänkvärd låt om min pappa.

7. Gudars skymning - en sprallig låt om lite heta känslor!

8. Europa - en liten låt om ungdomar som åker igenom Europa och har lite kul. Inte klar!

9. Broken Arrow - en låt om eländet i världen men att det finns hopp! Inte helt klar.

Av Niclas Bernhardsson - 24 april 2008 01:12

Att leva för sterilt gör att man lättare drabbas av cancer och andra hemska sjukdomar. Men bönder som har mycket djur drabbas inte alls i lika hög grad och det står i kontrast till hur många kor de har. Ju mera dynga - ju bättre motståndskraft har de! Avföringen från kossorna blir till damm som de sedan andas in och parasiterna i dyngan, det kallas för homonider, kommer in i kroppen och stärker immunförsvaret. Kopruttar är inte bara av ondo. Jag skall inte längre gnälla över att det är många bondgårdar här ute på landsbygden! :-0


Besök flera bondgårdar och förena nytta med nöje!

Av Niclas Bernhardsson - 23 april 2008 20:26

Usch, vad jag mår illa av dessa svältbloggare som uppenbarligen har stora fan-skaror!

Förstår de inte att kroppen ställer in sig på svält och att då energin i första hand INTE tas från de fett de vill förbränna. Fettet, som är livsviktigt och räknas som en nödreserv, tas då i sista hand. Organ kommer att sluta att fungera och man kan förstås dö av näringsbrist. Det värsta är ju att Internet gör att dessa sjuka ideal och ideér får fotfäste. Och varför drabbas ungdomar numera i större utsträckning? Kan det vara så att dagens mode i möjlig kombination med att ungdomar vill få bekräftelse? Allt skall vara så resultatinriktat hela tiden, här är jag och jag kan osv. Föräldrarna får allt mindre tid att fostra och lära sina barn, framförallt så ges barnen mindre uppmärksamhet. Ta Er tid och prata med Era barn! Innan det är för sent!


Jag tycker att det är så allvarligt att man borde stänga ned "Svältbloggare"! Det här är inte acceptabelt, alltför många kommer att dö i onödan!


Vill man få en snygg och funktionell kropp så måste man äta och röra på sig!

Av Niclas Bernhardsson - 23 april 2008 19:49

Hej på Er igen!


Kom att tänka på en gammal låt jag gjort men inte spelat in.

Ibland så kommer låttexter bara över en och själv står jag inför dilemmat att jag gjort en rent melodiöst bra låt men med en hemsk text med betoning på hemsk.

Det var sommaren 1990 som jag stod och slavade i en gammal hederlig Sohlbergare. Va? Är han så gammal och 3-årigt gymnasium hann jag med innan jag drog direkt ut i arbetslivet. Asch, jag skulle ju "bara" jobba fram till lumpen på verkstaden men det har visst rullat på. Hursomhelst så stod jag och borrade när jag plötsligt får en refräng i huvudet, det brukar funka så.

"I gonna rape you - in the night

I gonna lick your tits and tear you apart

I gonna get you - yes, that´s right

I gonna blow your ass with dynamite"


Oj, tänkte jag! Det lät bra innan jag i nästa stund kommer på vad jag "sjungit"! Första tanken är ju att bara släppa det men det svängde sådant, så om jag gjorde om den så kanske den kan funka för vissa grupper. Så jag gjorde om den så att det handlar om en sjuk våldtäktsman som till slut inser att han är sjuk och tar helt sonika sitt liv! Oops! Drastiskt, men så kan det ju vara i låtar. Låten är hela 6 minuter lång och brorsan som själv har band tycker den är helt sjukt bra men de törs inte spela den.


Vad tycker Ni? Med tanke på allt tragiskt som hänt på slutet så känns det ju inte så lockande men samtidigt så tar låten ju ändå avstånd från det hemska.


Lite mer om låten, vill inte lägga ut allt ännu...


"I´m a wanted criminal on the run

and now I´m gonna have some fun"


"Suddenly - I saw her face - I saw that she was crying.

I couldn´t stand the sight I saw - It was all to much for me

I laid the pistol in her hand pointed to my head...."


Hon kunde inte själv trycka av och låten går snabbare och snabbare på slutet med refrängen som upprepas tills ett skott går av! :-0


Lite komiskt att jag av alla skulle göra en sådan text då jag vanligtvis gör mera pop eller dansbandslåtar!


Hur skulle Ni ha gjort?


Nä, den får nog ligga och skräpa. Liksom dö ut...

Av Niclas Bernhardsson - 23 april 2008 11:18

Idag så vaknade man bryskt av att det ringde på dörren och jag trodde att det var en paketutkörning som var tidig men det var styvfarsan som ville att jag skulle ta kort på en valp som de har till försäljning. Jag fick honom att gå ett varv med valpen och hoppade sedan i kläderna. Han kom med en packe dokument som de ville ha inscannade och lägg därtill tiden med att fixa med korten. Undrar om man inte är för snäll. Men jag röt iaf ifrån då jag efter lite strul fick igång deras mail. Att det kan vara så svårt att trycka på "Skicka-knappen"? De har en s.k dataexpert där de bor som bara förstör för mig. Han hade dessutom en "jättestor" hårddisk som han kopplat in i deras dator. Jag skrattade för mig själv då jag såg att det var ett USB-minne på en halv GB.  Sen lyckades han nästan anmäla mig till Tre för ngt men det kanske var Tre som missuppfattade. Jag förstår fortfarande inte vad jag gjort för fel. Och mamma törs inte säga ifrån... Hm, det var ju mamma som skulle ha datorn och "experten" säger att det inte funkar att ha 3G där de bor men efter lite hjälp från mig per telefon så klarade de iaf av att både ta emot och skicka mail. "Men han jobbar ju med data!" Jobbar med data, det låter som en service-gubbe, skulle tippa på att han sitter vid en dator som 50 % av befolkningen. Nu skall jag få mamma att säga ifrån. Han skall ge f-n i att rota i deras dator. Jag reagerade först på att han blev så impad över datorn, visst den är fin men det är ju inget som en expert skulle dregla över. Sen det där med hårddisken och till råga på allt så får jag ett SMS att Tre har ändrat min mail på min egen begäran. Hmm, nu använder jag inte mailen på 3G-uppkopplingen så det får väl vara...



Nä, röja klart och sen till skolan för att träna barnen lite. Sen blir det bråttom till jobbet! Ha det!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards