Direktlänk till inlägg 18 juli 2008

Snart semester - lyckades göra en förbannad!

Av Niclas Bernhardsson - 18 juli 2008 00:28

Det märks att det snart är semester för det blir en lite råare jargong på jobbet, iaf bland grabbarna. Själv hade jag köpte mig en låtsasorm på hemköp, ja ett rent infall, för att skrämma någon stackare på jobbet. Riktigt vem hade jag inte bestämt eftersom man måste ändå ha lite känsla med. Lite onödigt att skrämma någon som har svagt hjärta eller kanske har lite mycket annat i livet som är jobbigt. Hursomhelst så glömde jag förstås ormen hemma, vi får väl se om den åker med till jobbet imorgon. Fast efter vad som hände idag så vet jag inte. Jag fick mig en liten näsbränna.

Vi har som sagt var en liten rå jargong, vi grabbar. Fast inte snuskigt eller så utan bara lite allmänt ohyfsat fast med glimten i ögat. Det märktes vid rasterna då vi spelade kort. Sen var en kompis borta där jag jobbade och jag blåste sönder några handskar så det smällde ordentligt. Han tyckte att vi skulle gå bort och skrämma hans kvinnliga kollega och "smällandet" fick jag stå för eftersom jag hade mer snits på det. Det blev lite smygande för att komma i rätt position så jag var fullt upptagen med det så jag missade ju att hon inte hade hörselskydd och gissa om hon blev förbannad? Hm, jo! Till råga på allt så är hon en av dem som känt sig överkörda över ett beslut som jag var med om att fatta. Snacka om finkänsla va? Bra jobbat, Niclas! :-(

Nä, dags att coola ned! :-)

Bäst att poängtera att det mera är som en stor ballong som smäller, det är alltså ingen större fara mer än att man förstås inte skall skrämma folk. Men nu är det väl dags att växa upp, man är ju bara 37 år snart...

Snart semester! Yippie!

 
 
Ingen bild

Mackan

18 juli 2008 13:57

Har du också problem att komma in på puls.se?

 
Ingen bild

Niclas B

18 juli 2008 14:55

Det är ngt fel på puls just nu, man kan logga in men det går inte att gå in på några användares sidor. Skall visst vara ngt scriptfel eller ngt.

 
Ingen bild

Mackan igen

18 juli 2008 15:48

Nu verkar det funka igen !:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards