Alla inlägg den 16 december 2008

Av Niclas Bernhardsson - 16 december 2008 22:35

När jag hörde nyheterna om skimning idag så blev jag förvånad att de uttalade det med ett hårt k-ljud. Jag har i min enfald gått och trott att det skulle uttalas som ett sch-ljud, typ som med giraff. Ja, kanske inte det bästa exemplet men Ni förstår.

Jag kom på det ikväll och var tvungen att söka upp det och visst hade jag fel! Hårt k-ljud skall det vara så inte fick jag slå mig för bröstet inte!

Men jag kommer inte ifrån att det borde var sch-ljud men eftersom det visst kommer från engelskan så råder inte vanliga regler! Vad tycker Ni förresten? Är det bara jag som tycker det låter bättre med ett sch-ljud?

Av Niclas Bernhardsson - 16 december 2008 21:55

Och runt 11 idag så ringde posten och sade att de hade ett paket till mig. Jag svarade att de kunde lämna det på trappen och sedan ringde jag som en tok till svärmor, som givetvis hade glömt sin mobil hemma, tills jag gav upp. Efter ett tag så ringde jag förstås till grannarna som kunde ta in paketet till sig fast i samma veva så var Tim hemma under lunchen så det löste sig visst ändå.

Så fort jag kom hem så packade jag upp paketet och drog igång datorn. Klart elegant i sin enkelhet och vad skönt med en lite större skärm. Men inte kom de nya lösenorden till alla mailadresser, som jag begärt att få idag. Så nu får man vara utan mail idag, känns lite småjobbigt då man vet att man väntar viktiga mail. Fast en dag skall man väl överleva.

Och vad tyckte jag om Vista Premium då? Jag hade faktiskt XP på den förra, som jag för övrigt stordiggade, så Vista är helt nytt för mig. Helt klart lite annorlunda och det tar väl ett tag att vänja sig men det verkar lite coolare om inte annat. Nu gäller det bara att få tillgång till alla viktiga filer på den andra datorn (som kraschade).  

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards