Alla inlägg den 28 december 2008

Av Niclas Bernhardsson - 28 december 2008 17:06

Med mycket seghet i kroppen så gick Ullis och jag till Safiren för andra gången idag och nu blev det minimal uppvärmning på Crosstrainern och sedan gick vi och slet och drog i maskinerna.

Det blev först lite sidolyft i maskin för axlarna, rätt många set faktiskt.

Efter det så körde vi lite bröstträning och vid bänkpress i maskin så får ju även främre axlar en dos. Lite hantellyft på lutande bänk blev det för mig också då Ullis gjorde annat. Sen lite Cable Cross också. Sen var jag rejält mör i brösten så då gick jag på triceps och förstås push-down, den funkar alltid. Jag varvade lite med att köra med rep och med sned stång (liten vinkel). Avslutningsvis så blev det lite för underarmarna men det var inget att skriva hem om.

Totalt slut blev jag iaf så att bara dra matkorgen på affären, som vi passerade på vägen hem, var tufft! I kassan så var jag så virrig så jag glömmer att lägga upp varorna på bandet och håller på att gå igenom kassan med alla (nåja, det var inte så mycket) varorna och sedan skall jag dra kortet och drar det på fel ställe... Ja, Ni hör va! Lätt medtagen kille! :-)

Nu väntar dusch och sedan är vi bjudna till ett par vänner på lite fika. Jag är rädd för att jag kommer att vräka i mig! :-0

Av Niclas Bernhardsson - 28 december 2008 14:02

Så var då Tour de Ski på gång på allvar och Axel Teichmann imponerade ju igår på den korta men häftiga prologen, eller vad den nu heter. Jaktstarten är igång och vad skall man tro om Axels chanser. Det verkar ju dumt att bränna av all kraft från början och han är ju rutinerad så han blir nog farlig. Marcus Hellner skall man nog inte räkna bort helt heller.


Men vad trist att Kalla inte försvarar sin titel. Visserligen så får hon mycket svårare i år eftersom det är fler klassiska sträckor men de varvar visst från år till år. Och så är hon lite ojämn men jag kan tänka mig att hon försökt formtoppa sig till den här tävlingen men sjukdomar är ju ett gissel.


Damtävlingen har jag missat inledningen på så där har jag ingen åsikt men finskorna lär bli giftiga!

Av Niclas Bernhardsson - 28 december 2008 13:57

Nu har jag, efter mycket om och men, registrerat mig på Facebook. Man hade ju läst en hel del om det och var därför lite tveksam man många vänner fanns ju där och hittills så verkar det ju helt okey.

Nu kommer jag att vara lite restriktiv, iaf till en början, med att lägga till vänner så bli inte besvikna om jag inte lägger till Er. Jag satsar på de jag känner till eller som jag gärna skulle vilja känna lite mer och få inspiration ifrån.

Vad tycker Ni själva om Facebook? Är det så farligt att lägga ut bilder? Det handlar väl mest om att man skall tänka sig för bara, eller har jag fel?

Och vad skulle någon kunna missbruka?

Av Niclas Bernhardsson - 28 december 2008 13:51

Dagens första pass! Jag hade satt klockan på ringning men snoozade ett tag. Sen ringde det på dörren och det var svägerskan som kom och hälsade på. De kom hem igår kväll från kanarieöarna. Efter en snabb frukost och lite annat så kom vi då iväg till gymmet och jag var rejält öm i korsryggen efter ryggresningarna så jag satsade på Crosstrainern, det gjorde även Ullis. 30 minuter satte jag in timern på och för mig är det mycket eftersom jag alltid blir så trött på den maskinen. Det är samma sak med roddmaskinen men antagligen är det för att jag kör lite för hårt. Nu tog jag det lite lugnare och minuterna flöt på ganska fort.

På slutet så ökade jag lite och jag hade visst förbrukat 465 kcal på den halvtimmen fast det är ju en generell beräkning, det är säkert mer då jag väger rätt mycket nu och är karl. Ja, tro det eller ej! :-)

Efter det så provjoggade jag i 2 minuter på löpbandet och då kände jag av korsryggen rätt mycket.

Hursomhelst så var det ett hyfsat lätt pass.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards