Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

Med halvdålig pannlampa i skogen - längdskidåkning!

Av Niclas Bernhardsson - 20 januari 2010 20:31

Stefan och jag snackade lite löst om att kanske dra ut i spåren idag men jag hade säkerligen en massa jobb som låg och väntade men kanske efter det.

Och visst var det en del jobb som jag var tvungen att ta itu med men efter ett tag, och även lite mat, så fick jag lite sug på att dra ut. Ringde Stefan men nu kunde han inte men jag fixade mig iordning och skidorna fick duga som dem var. Jag tog de gamla paren som redan var klara. Måste erkänna att jag är lite rädd att använda de nya och de skall jag ju även ha att demonstrera stålsickling på nu.

Väl framme så möter jag en gubbe som precis har kört och han var lite besviken över spåren ute på ängen. Men när jag drar iväg så känns det kanon men det är mest i början det är rätt bra. Väl ute på ängen, precis som han sade, så var det lite sämre. Att spåren var lite sladdriga och kanske lite mjuka gör ju inte så mycket då det är platt. Då är det värre att stavarna bara åker ned i snön. Och diagonalar man och ena staven plötsligt försvinner så är det lite svårt.

Men det blev iaf ett helt långt var på dryga 6,5 km och sedan ett kort var på elljusspåret som är ca. 1750 meter plus den lilla biten upp till parkeringen förstås.

Nu tog jag inte ens av mig skidorna när jag passerade vägen. Är det så det blir när man har skaffat nya skidor? Då är man inte lika noga med de gamla! ;-)

Rent skidåkningsmässigt så frös det under lite grand men när det fäste så fäste det bra och jag kunde köra rätt bra rent tekniskt. Får jag bara lite mer flås och går ned lite i vikt så skall jag nog kunna utmana Lasse och Hasse ordentligt om KM-titeln.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 16 maj 23:00

Torsdag och det var fullt ös idag. Idag skulle jag göra lite mer på skolan och det gick superbra. Egentligen ingen överraskning. Hursomhelst så var det en bra och rolig dag. Jag såg att armbandet, till klockan, började sjunga på sista versen och bl...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 15 maj 23:00

Onsdag och det var återigen en bra dag, i alla fall för mig. Jag passade på att komma ikapp med lite saker och försökte även få ordning på mina låtar igen. Det har verkligen fastnat och den här gången fick jag igen nobben och musik är verkligen svårt...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 14 maj 23:00

Tisdag och det första man ser är ett sms från älsklingen och reportaget i ÖSP var visst klart. Det såg riktigt grymt ut och det ville man förstås dela. Jag hade ju bett om att inte få ta så mycket plats och det blev en perfekt blandning. Dock lyckade...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 13 maj 23:00

Måndag men det kändes som man blivit lite dagvild och Ullis höll med. Det är väl lovdagarna som ställt till det. Jag jobbade iu i och för sig i fredags men jag var ju rätt ensam om det. Slet hårt också så jag borde ju verkligen känt att det var en va...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 12 maj 23:00

Söndag och jag ser att jag fått svar om en fråga om chip-tider och det skulle bli väldigt dyrt så frågan är om man inte kör vidare med ett billigare alternativ. Jag tror att man kan skapa lösningar som fungerar ändå, trots många löpare som kommer in ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards