Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

Innebandy - fick ett raseriutbrott! :-0

Av Niclas Bernhardsson - 20 januari 2010 23:53

Så var det innebandy och trött som en gris så går jag dit men när ngn frågar var klubban är så har jag förstås glömt den! :-0

He he... Springer iväg och på väg ut ur hallen så hör jag att två tjejer är på väg runt hörnet och de tror att de är själva där. Den ena tjejen utbister surt att den andra hade kollat in hennes f...a i duschen! Precis då ser vi alla varandra och den andra tjejen blir alldeles paff och det blev ju verkligen tjejen som var sur också! Och rejält röd i ansiktet och jag kunde inte undgå att skratta till lite.

Men nu var det bråttom! Fort hem och hämta klubban och sen tillbaka. Väl tillbaka så är förstås dörren låst men efter en stund tittar "Långstånken" ut och springer och öppnar.

Och hur gick det då och vad var det för utbrott jag fick?

Återigen så känns det som om det är lite ojämna lag men kanske inte lika ojämnt som förra gången. Men nu är vi taggade. Fast jag tror att de bytte lag för mig medan jag var ute i omklädningsrummet. Men det gjorde ju inget.

Stor-Henke är rätt tuff i närkamperna men kanske lite väl tuff ibland fast det värsta är tacklingarna som kommer när man inte är beredd och när man inte ens har bollen. Så när jag spelar bollen för väggspel så fortsätter han med en riktig rövtackling och den är riktigt ful och jag blir helt tokig! Typisk hockeytackling och den kan ju ta sådär riktigt illa och visst känns den. Alla stannar förstås upp och undrade vad det var som hände. Blickarna var ju på bollen och i princip så var det nog bara jag och Henke som visste vad det var som hade hänt. Kanske var det bra att det blev som det blev för tacklingarna hade blivit värre och värre och det var nog bara en tidsfråga innan någon gjort sig illa.

Nu lugnades det ner ganska mycket och det kändes rätt skönt för alla. Visst skall det vara intensivt men när man kommer med kropp rätt hårt i ryggen eller i sidan då man inte är beredd så är det farligt. Nu kände jag av smällen rätt länge och även efter. Skulle jag inte ha reagerat som jag gjorde så hade jag nog f-n lagt av. Men Henke lugnade ned sig betydligt och allt blev schysstare.

Hursomhelst så gick det rätt bra idag men jag blev lite frustrerad att jag misslyckades med den sista dragningen mot Jonte. Den matchen vann han...idag!

Just ja! Det blev 3-0 i matcher till mitt lag! :-)

Alltid kul att vinna!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 16 maj 23:00

Torsdag och det var fullt ös idag. Idag skulle jag göra lite mer på skolan och det gick superbra. Egentligen ingen överraskning. Hursomhelst så var det en bra och rolig dag. Jag såg att armbandet, till klockan, började sjunga på sista versen och bl...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 15 maj 23:00

Onsdag och det var återigen en bra dag, i alla fall för mig. Jag passade på att komma ikapp med lite saker och försökte även få ordning på mina låtar igen. Det har verkligen fastnat och den här gången fick jag igen nobben och musik är verkligen svårt...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 14 maj 23:00

Tisdag och det första man ser är ett sms från älsklingen och reportaget i ÖSP var visst klart. Det såg riktigt grymt ut och det ville man förstås dela. Jag hade ju bett om att inte få ta så mycket plats och det blev en perfekt blandning. Dock lyckade...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 13 maj 23:00

Måndag men det kändes som man blivit lite dagvild och Ullis höll med. Det är väl lovdagarna som ställt till det. Jag jobbade iu i och för sig i fredags men jag var ju rätt ensam om det. Slet hårt också så jag borde ju verkligen känt att det var en va...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 12 maj 23:00

Söndag och jag ser att jag fått svar om en fråga om chip-tider och det skulle bli väldigt dyrt så frågan är om man inte kör vidare med ett billigare alternativ. Jag tror att man kan skapa lösningar som fungerar ändå, trots många löpare som kommer in ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards