Alla inlägg den 13 oktober 2013

Av Niclas Bernhardsson - 13 oktober 2013 21:27

Så var det Hässelbyloppet och jag hade inte alls kommit igång med laddningen men jag hade ju utmanat Flaken så nu gällde det att tagga igång kroppen. Och med hälsenebesvären, i färskt minne, så var jag lite orolig. Kanske inte helt smart att springa men med Vasaloppet nästa år så är det ju inte hela världen om man fått gå över på mer stakträning ett tag. Så kom vi då fram och jag blev lite förvånad att vi kom ända fram till samma ställe som vi parkerade på förra gången. Och det var lagom tid till vi skulle starta men det blev lite bråttom då jag ville stretcha. Men 2 minuter innan startskottet så smet jag in i startfållan och nu skulle jag få springa helt själv eller iaf utan att ha någons tid att gå på då Flaken och Linkan startade 20 minuter bakom och några andra i klubben startade i tävlingsgruppen framför. Jag startade rätt lång fram och det kändes som man stod helt still i början då folk bara vällde förbi mig under lång stund men jag försökte hålla mig kall och fann till slut några personer som verkade hålla min fart och då blev det lite lättare. Men banan är lite knixig och inte alls så platt som de vill hävda och det är sällan man känner att man kan ligga och vila. Jag kämpar på och försöker hitta en jämn rytm och det är lite jobbigt då man inte kommit så värst långt och jag kör även utan klocka. I efterhand så ser jag att jag har 23:06 vid 5 kilometer och man har ju inte samma form som runt 05, då sprang jag nog under 40 men nu är nu och det är bara att kämpa på. Jag försöker hela tiden tänka på hur långt det är kvar så jag kan fördela krafterna optimalt men jag får kämpa alltmer och jag brukar ju vara känd för att kunna hålla uppe farten men nu är det jobbigt och farten sänks hela tiden och på slutet så kommer Ullis och peppar men det är nästan så benen viker sig då hon slår lite lätt på sidan. Jag kämpar så bra jag kan och kan inte undgå att kräkas i slutet på målrakan samt även lite efter. Jag får tiden 47:23 och det får jag nog vara nöjd med. Tror det var förra året jag hade 25 blankt på 5:an så det är ju ett bra steg framåt och nu är det bara att köra. Jag tar igen mig lite grand och sen ser jag först att Linkan kommer i mål på 47:26 och Flaken 1,5 minut efter och det är förstås med blandade känslor då jag dessutom är Coach men alla verkar nöjda. Linkan borde slagit mig men har varit lite krasslig på slutet. Nu väntar löpvila i 2 veckor innan jag drar igång igen och då är det full fokus på lite längre sträckor och förstås att komma i lite bättre allmän-form.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards