Alla inlägg den 18 oktober 2013

Av Niclas Bernhardsson - 18 oktober 2013 22:00

Jag fick en bok av en bekant vid FB och den handlade om en trasig uppväxt där en tjej blivit våldtagen av sin far otaliga gånger och hur det sätter sina spår. Jobbig berättelse och då det är en sann historia så känner man att man, trots att boken faktiskt var fruktansvärt dålig, inte vill strunta i den. Den stackars kvinnan har ju blivit så utsatt och totalt förnedrad och spottad på så det är ju fruktansvärt. Tyvärr så är boken lika uselt skriven som berättelsen är hemsk. De första 30 sidorna är riktigt jobbiga och ingående där själva incesten beskrivs och resten är en slags redogörelse för hur hon, Ulrika heter hon, lever sitt liv format efter de traumatiska upplevelserna som barn. Tyvärr så har hon tagit hjälp av en författare som inte alls är bra och det är varken hackat eller malet och jag känner nu hur dålig men egen text är men jag lovar Er! Den är faktist jäkligt bra i förhållande till boken. Men om det inte gör något att texten är jobbig och det inte finns något bra flyt så skall Ni läsa den för Ulrikas skull. Det är hon värd. Vad författaren heter? Det har jag glömt faktiskt.

Av Niclas Bernhardsson - 18 oktober 2013 21:45

Trots att jag varit registrerad för löpcoaching sedan uppstarten 2006 så har jag inte direkt haft många coachningar, om än någon, om man bortser från alla träningar där jag varit coach. Det är förstås flera hundra, säkert runt 500 träningar. Hursomhelst så blev jag tillfrågad från ett par och det var nu i fredags som jag coachade och det var klart inspirerande att liksom gå "All in" på 2 personer. 30-40 minuter var det tänkt att ta med en enklare löpcoachning men det tog förstås lite över en timme och så skrev jag ned lite viktiga punkter på papper så man kan säga att de fick lite bonus och jag uppmuntrade till uppföljning då det fanns några klara punkter att jobba på. Roligt men samtidigt så kom det i min egen löpvila så det blev inte så mycket löpning för mig själv.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards