Alla inlägg den 8 oktober 2013

Av Niclas Bernhardsson - 8 oktober 2013 22:30

Så var det klubbträning och kanske dags att prova hälsenan så jag vet om det ens är värt att springa Hässelbyloppet. Men jag började få ont i halsen också och det har varit lite förkylt hemma i stugan. Nu är visst Tim dålig också. Så det kändes lite i lungorna men inte på det sättet som känns farligt utan bara lite tyngre att andas. Så jag provade väl. Jag gick på hyfsat hårt på uppjoggen men räknade förstås fel på ett varv och jag blev ju lite förvånad över att ingen hängde på mig på slutet men det hade ju sin förklaring då. Man brukar öka lite på slutet. Hursomhelst så kör vi lite stretch och jag passade på att hälsa en ny kille välkommen att provspringa med oss och det var rätt kul idag. Tror jag var på riktigt skämthumör men det är kanske så man blir då man blir lite frustrerad och inte vet om kroppen håller. Löpskolningen kändes helt okey, bara lite mer spänd över vaden men det kunde lätt bli så av träningsvärken av alla excentriska tåhävningar. Men mångstegshoppen tog hårt, det kände jag. Dock inte över hälsenan men rent muskulärt över låren, fy bubban! Sen var det dags att dra på och jag kände hur många bara flög iväg och jag stod nästan still. Kände att några inte ville släppa stora klungan och körde med för kort vila men jag lät mig inte stressas utan körde mitt race. Nu körde jag en intervall färre eftersom det eventullt är lopp på söndag och ändå blev jag riktigt trött. Det känns att man haft ett uppehåll och dessutom var lite förkyld. Flaken var på tårna och höll hela tiden 3-4 sekunder snabbare varv vilket var både lite frustrerande och roligt. Frustrerande då vi har en liten kamp och roligt ur kompis -och coachperspektiv! Jag såg dock att han inte "satte" sig ned lika mycket utan höll upp steget och det blir roligt att se på söndag. Min tider då med Ståvila 1 minut och Setvila 2 minuter: 1:37,1 - 1:31,5 - 1:35,6

1:35,9 - 1:33,4 - 1:38,1

Nedjogg i 3 varv och hjälpte Flaken med lite stretch. Jag funderade ett kort ögonblick på att trycka sönder benet för att inte förlora på söndag men vi kör en ärlig kamp istället! ;-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards