Alla inlägg den 28 oktober 2013

Av Niclas Bernhardsson - 28 oktober 2013 21:04

Så var själva löpvilan avklarad och uppstarten för en ganska tuff träningsperiod påbörjad. Jag kanske inte har planerat så noga ännu men i början så handlar det mest om att känna av så kroppen klarar av det. Därför så körde jag endast 40 minuters stakning då Ullis var och spann hos Friskis. Jag körde nog hyfsat hårt iaf med tanke på att jag blev nästa spiningsgängs samtalsämne. Eller så undrade de kanske varför jag stod och tränade i jeans! ;-) De åker i tvätten nu förstås! :-) Det blev lite lättare att ta ut sig då man fick lite publik och jag är nöjd med mina 40 minuters stakning. Lite varierande motstånd men i huvudsak ganska lätt. Nu är jag grymt laddad inför morgondagens intervallpass med Enklaresport Running Club! :-)

Av Niclas Bernhardsson - 28 oktober 2013 12:16

Kort och gott ett relationsdrama som inte riktigt sticker ut. Ganska beskrivande och lite annorlunda språk, inte alls ovälkommet faktiskt. Med att inte riktigt sticka ut menar jag att det inte riktigt händer så värst mycket men det är förstås lite känslor hit och dit. Undrar vad den tänker att jag tänker att den tänker, typ. Klart läsvärt men jag hade önskat att det vore ytterligare lite mer kring huvudpersonerna och många i boken var även lite tråkiga. Det hela skulle spegla livet i övrigt och kanske är vi lite tråkiga till lags. Nu har jag blivit bortskämd med ena riktiga ess flera böcker i rad. Men boken är läsvärd och inte så värst lång men den slutar som en typisk svensk film och det är inte alltid önskvärt. Kanske inte i bokform då man vill avsluta och börja om på nytt. Men den får en 2:a. En ganska klar 2:a faktiskt och det är egentligen inte fy skam men förstås mycket sämre än de värstingar jag läst på slutet. Men vill man fördriva tiden utan att behöva engagera sig så mycket så är det en klockren bok. 

Av Niclas Bernhardsson - 28 oktober 2013 11:53

Dekadens, ja det är så det känns med 2 veckors löpvila och onyttig mat. Ja, det blev inte mycket till övrig träning heller men nu är det dags att komma igång igen och det ordentligt. Jag ställde mig på vågen imorse och det var nästan så att man hörde "en i taget, tack". 90,2 kg... Shit! Jag sprang Hässelbyloppet för 2 veckor sedan och gjorde det förhållandevis bra och jag lär ju inte ha varit så mycket lättare då. Det känns ju ändå på något sätt peppande men nu börjar det bli lite kris med att komma iform till först och främst Vasaloppet och det har bara varit sporadiska kortare stakperioder. Men nu är det dags att börja och det som sagt var ordenligt. Nu kör vi!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards