Alla inlägg den 26 oktober 2019

Av Niclas Bernhardsson - 26 oktober 2019 19:00

Lördag och vi planerade lite inför vårat bygge hemma. Jag behövde köpa lite vattenrör och vi åkte en sväng till Bauhaus och när vi kommer in så står ett gäng från Verisure och pratar om larm. Vi var inte intresserade men de hade en kul tävling och jag var stöddig och sade att jag kommer vinna. Vad man skulle kunna vinna tänkte jag inte på... Så Ullis och jag gissade på hur många larmbrickor det låg i en glasflaska och sedan gick vi vidare. På väg ut från butiken, för att betala, så passerar vi snubbarna igen och jag tecknar en telefonlur och säger att vi hörs i morgon. De skrattar och vi går vidare. Väl hemma så vill jag börjar direkt med att dra rör och jag inser rätt snart att det är dumt att inte ha en rörböjare, eller vad det nu heter. Det var lätt att knäcka rören på fel sätt då man ändå lägger ut ca. 2000 kronor på rör. Och sen behöver jag nog böja fler rör, då jag tänker efter. Men det som var gjort var gjort och det var bara att försöka rädda så bra som det går. Sen ville jag träna och det var segt värre. Eller etter värre, som en del kanske skulle säga. Jag har lite diskussion, på skolan, om hur viktigt det är att ha ett bra ordförråd och de verkar inte riktigt förstå det. Fast etter värre är det nog inte så många som säger längre. Vilken generation använde det förresten? Eller använder. Svärmor har jag hört iaf. Och några andra från den generationen. Dock nog aldrig min egen mamma och pappa. Hursomhelst så var det skönt att ändå få röra sig lite. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards