Direktlänk till inlägg 21 september 2020

Roligt återbesök

Av Niclas Bernhardsson - 21 september 2020 23:00

Måndag morgon och klockan är 07.32 när mobilen ringer. Väl medveten om att det kan ringa då jag sagt att jag gärna hoppar in och jobbar extra på måndagar. Så jag satt redan och åt frukost men det är Welandersborg som ringer och det är ju tre mil dit. Men det hinner jag ju inte, säger jag. Ingen fara, det gör inget om du kommer lite sent. Så efter tio minuter sitter jag i bilen och har man en snabb bil och dessutom är lite stressad så gick det undan. Jag kommer förstås lite sent och känner att jag måste ta en kaffe till. Helt okej, svarar både rektor och receptionist. Sen går jag in och jag skall vara i en 3:a idag. Jag hade utgått ifrån att jag skulle vara gympalärare och planerade lite lektioner i huvudet på vägen dit. Och klädd för det också. Men det funkade med sköna sportbyxor också. Så mycket på lektionerna handlade om att försöka få studieomotiverade barn att jobba och på rasterna att aktivera barn. Kul och sen var det fritids och det är alltid kul. Så bra men lång dag. Klockan 17.00 åkte jag hem och på vägen hem kommer jag på att jag inte sagt till om lönen. Så jag ringer upp och hon lovar att fixa det. Väl hemma så var jag lite trött. Ullis pluggade och jag passade på att ge en kamratrespons. Sist tyckte kursledaren att jag var lite för hård men ser man fel skall man väl säga till? Även om det handlar om stavfel och meningsuppbyggnader? Nåväl, hon som skrev var ju duktig men hade nog inte korrekturläst sin egen text så förutom bra kritik för väldigt fint och lagom balanserat språk så nämnde jag förstås några missar. Så det får jag väl igen sen! ;-) Tyvärr ingen träning fast jag var bra sugen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards