Direktlänk till inlägg 3 april 2021

Kört för Milan...

Av Niclas Bernhardsson - 3 april 2021 23:00

Lördag morgon och på natten så hade jag försökt att googla fram hur många gånger jag sprungit runt Sillen. Flaken trodde visst inte att jag sprungit så många gånger men fyra gånger fick jag iaf fram. Ullis och jag kom upp rätt tidigt men idag var det återhämtningsdag för Ullis, då hon sprang långt igår, och vi skulle passa på att besöka glassbaren i Björnlunda. Fastän jag jobbade på skolan där i ett år så springer man aldrig på någon elev. Inte heller idag. Dock såg jag en elev som jag haft på fritids men han låg och solade på ett tak. Ullis såg honom direkt och tyckte det såg lite festligt ut. Huruvida man fick sola just där är en annan fråga och kanske fick jag svaret då han tittade upp och såg mig. Då gick han rätt snabbt ned. Kanske kände han igen mig från skolan. Hursomhelst så var det inget högt hustak utan ett tak på en mindre byggnad intill glassbaren. Glassen smakade som vanligt super och idag blev det jordgubb, stracciatella och kardemumma och det gjorde mig inte bessviken. Stracciatellan är nog min favorit och jag har t.o.m googlat hur man uttalar det. Vi satt först i solen men sen började vi att frysa och åt resten i bilen. Därefter så åkte vi hemåt men på vägen så hoppade vi in på Hemköp för att köpa någon påskpresent till barnen. Det är sjukt mycket folk så man får verkligen planera. Jag ser flera elever och sen ser jag en större elev som nu säkert måste gå i åttan. Vi hälsar på varandra och det är först hemma jag kommer på vad hon heter. Hon är supertrevlig och lillesyrran retade alltid henne för att hon inte fick ha kvar mig. Sen ser jag tre mindre tjejer som jag också haft och den ena verkar känna igen mig men kanske inte helt och blir lite blyg. Samma sak där med namnen. De elever man inte längre har tappar man namnen på lätt och det är lite surt. Så jag går och funderar på namnen i flera timmar och sedan kom jag på det. Apropå att komma ihåg namn så såg jag något med Henrik Fexeus och knep för att komma ihåg namn. När man hörde ett namn så skulle man förknippa namnet med något som var lätt att komma ihåg för dig själv. Så det är smart att stanna upp i några sekunder och låta det gå några sekunder och komma på något i samband med namnet. Till slut går det visst så fort så det märks inte. Det du kan förknippa med kan vara precis vad som helst men förslagsvis bör det vara något som hänger ihop med namnet. Jag skall försöka tänka på det för det skulle underlätta mycket då man har många samt nya elever. 

Vi hittar iaf lite och beger oss sedan hemåt. Ullis fixar lite med sin löparryggsäck och jag och Tim tittar på Zlatan. Det är typ en måste-match för att inte tappa chansen till ligasegern. Men vad händer! Milan ligger under och Theo Hernandez har visst gjort en usel hemåtpass. Men sedan får Adrien sitt andra gula och Milan får en bra stund på sig att jaga ikapp och gå förbi. Men bättre defensiv än Samdoria är svår att hitta och det är så att Milan ser dåliga ut. Riktigt irriterande att Milan inte kan vinna men de får med sig ett poäng iaf och det är väl egentligen inte helt kört men i princip. Sedan går jag ned i källaren och fixar lite. Jag är lite småsur att jag inte får duschkbabinen att bli helt tät. De är sjukt grymma på att göra bra fina kabiner men lite dåliga på att göra bra instruktioner. Fast i ärlighetens namn så var en list även dåligt monterad så det läcker säkert bara på grund av den. Men det går nog att foga men jag vill absolut inte foga i fönstret utåt, det kommer garanterat att syna för mycket. Hursomhelst så gick mycket av tiden åt att fundera på hur jag skulle gå vidare och jag hade även lite andra projekt som inte var klara. Och så måste jag röja lite för jag är en mästare på att stöka till det. Mot kvällen var det Primetime och Let´s Dance och jag slöttittar lite på något skämtprogram och fastnar sedan framför Godzilla, av alla filmer. Ullis går och lägger sig och jag känner att jag bara måste se slutet. Det är ju lite too-much men ändå. 


https://sv.howtopronounce.com/italian/stracciatella

https://henrikfexeus.se/

https://www.svt.se/sport/fotboll/zlatan-25

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 18 mars 23:00

Måndag och nu är det bara två veckor kvar och dessutom med en hel del annat inbokat på skolorna som nationella prov och påskpyssel. Det börjar verkligen närma sig slutet på min vistelse på skolan jag är på och det är sorligt. Även barnen verkar tycka...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards