Direktlänk till inlägg 27 december 2008

Gympass 1 - Enhörna invaderar Vagnhärad!

Av Niclas Bernhardsson - 27 december 2008 13:27

Jäkligt seg på morgonen och Ullis fick slita upp mig ur sängen. Det var bara att dra i sig lite frukost och bege sig till Safiren, som öppnade klockan 11:00. Nästan framme vid Safiren så ser vi några Enhörnalöpare stå utanför och sen hörde vi att de hade ett litet miniläger eller iaf en liten träff.

Väl på plats så körde jag en minimal uppvärmning på cross trainern och sedan var det pang på med lite bicepsövningar då biceps (framsida arm) och rygg stod på schemat. Eftersom jag inte kört så hårt på slutet så blev det inte historiens tuffaste pass men med enbart två muskelgrupper så blev det ändå ganska maffigt. Satsade på liggande bicepscurl i kabelmaskin och sen lite stående alternerade samt stående koncentrationscurl där jag försöker att, lite lätt framåtlutad, dra hanteln längs med kroppen istället för ut från kroppen, den gillar jag.

Sen på med lite ryggträning och där fick jag vara riktigt försiktig eftersom jag inte kört så hårt med ryggen på mycket länge. Ville ju inte bli för stor som löpare. Tog med mina dragkrokar, som jag kallar dem. Vet inte egentligen vad de heter men det är istället för dragremmar. Det blev lite framåtlutad, över bänk, drag till magen med en hantel i taget. Rätt tungt förstås. Sen lite sittande drag till bröstet, sen fick det räcka. 2-3 set på varje övning.


Ullis sprang på bandet som vanligt, det blev 40 minuter för henne. Själv så fick jag jäkligt ont i vänstra knät igår och jag är lite orolig. Jag stod på knäna och stretchade ut benhinnorna då det plötsligt gjorde ont. Ungefär som min skada på högra knät uppstod. Förhoppningsvis så är det bara lite överansträngning eller en mindre skada som inte kräver operation.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 9 maj 23:00

Torsdag och jag var ensam hemma då Ullis jobbade. Som vanligt så är kaffe det viktigaste och jag släpade mig upp rätt tidigt och satte på det och sedan bullade jag upp i sängen och började att jobba lite med saker att ta upp på vårat uppföljningsmöte...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 8 maj 23:00

Onsdag och när jag hade någon lucka så fortsatte jag att lägga ut bilder och det något vi verkligen måste ändra på till nästa år. Ja, att fördela ut uppgifter alltså men det var som sagt var ny mark för oss. Blir spännande att höra om mitt jobbförsla...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 7 maj 23:00

Tisdag och när jag fick en lucka så var det lite efterjobb med loppet. Det var intervjuer med ÖSP, resultatrapportering och lägga upp lite bilder. Jag bad förresten journalisten att ta ned min inverkan och absolut ingen bild då jag var sjukt trött på...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 6 maj 23:00

Måndag och nu var det mest en massa fix, efter loppet. När jag fick den minsta luckan så försökte jag få ordning på resultaten och när jag lyckades rätt snabbt var jag orolig över att jag missat något. Resultaten verkade blivit rätt men jag var visst...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 5 maj 23:00

Söndag natt och när klockan ringde, efter en och en halv timmes sömn så hatade man loppet. I alla fall just det för bara efter några minuter var man verkligen på tårna. Jag gick på toaletten och borstade tänderna och på den korta tiden så var man ver...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards