Direktlänk till inlägg 1 januari 2010

Lite fartlek med brudarna!

Av Niclas Bernhardsson - 1 januari 2010 21:28

Och brudarna är förstås Ullis och hennes lillesyrra Camilla.

Eftersom det börjat bli mörkt så åkte vi bort till skidstadion och började därifrån. Innan man kom ut på Vasaloppspåret och elljuset så var det förstås lite mörkt och jag ville inte lämna tjejerna ensamma där. Spåren var fortsatt bra och det blev lite intervallträning eftersom Camilla inte är så jättevan skidlöpare. Så jag åkte lite fram och tillbaka och lurade ett par att jag var en hejare på skidor. Tror att tjejen utbrast ngt i stil med "rackarns vad fort det gick!" Kul men jag tryckte på för fullt i en utförslöpa bara och väntade sedan in Ullis och "Millan". Jag såg senare att paret klättrade rätt fint uppför ett motlut så de var nog inte så dåliga! :-)

Det blev en timme idag och vi säger att det blev en dryg mil så ljuger jag nog inte för mycket. Lite fundersam över skidorna bara. Fästet är bortnött men jag har inte upplevt att det släpat i för mycket. Kanske är det snarare så att skidorna är rätt bra för den vikt jag har nu. Hursomhelst så håller jag på att beställa nya skidor. Det blir både ett par klassiska och ett par skejt-skidor. Samt ett par nya Salomonskor också.

På vägen hem så busade jag lite och sladdade runt några varv. :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 24 maj 09:06

Inledning Då jag gör en studie om barns utsatthet på nätet, och ligger efter, behöver jag snabbt få in så många svar från möjligt och jag riktar in mig mot de som har barn i låg- och mellanstadiet. Jag är jättetacksam om ni kan ställa upp och studi...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 23 maj 23:00

Torsdag och jag var lite småirriterad på jobbet men hade några bra snack med kollegor som förklarade läget vilket var bra.  Men i det stora hela en bra dag och jag gick hem rätt nöjd. Tänkte jag skulle försöka söka jobb idag också men CV-kungen ver...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 22 maj 23:00

Onsdag och på skolan var det återigen trevliga aktiviteter som att slipa och cykla med en elev. Riktigt kul om jag skall vara ärlig. Skönt väder om än lite blåsigt.  När jobbet var klart så hoppade jag av och gick och hämtade mitt nya armband som j...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 21 maj 23:00

Tisdag och det var ungefär som vanligt på skolan. Rätt mysigt men inte lika mysigt när jag ser att fakturan från bytet av varmvattenberedaren kommit. Dock ändå skönt att den ändå var på det som den skulle. Typ 25 500 kronor och nu kommer vi få varmva...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 20 maj 23:00

Måndag och när jag hade lite lugnt så passade jag på att försöka söka polistillstånd, till loppet. Tommy T sade att de aldrig brukar godkänna förrän det är ett halvår kvar och jag förstod nog inte att det var en regel så jag sökte och skickade med li...

Presentation

Omröstning

Jag håller på med en uppgift om barns utsatthet på nätet och behöver snabbt få in svar från föräldrar med barn i låg- och mellanstadiet och studien är helt anonym. Syftet är att synliggöra riskerna om man låter barnen ha tillgång till sociala medier då
 Mitt barn får inte vara på nätet alls eller endast i sällskap med vuxen
 Mitt barn får ibland vara själv med dator/mobil/iPad
 Mitt barn får ofta vara själv med dator/mobil/iPad
 Mitt barn har fri tillgång till dator/mobil/iPad förutom på natten
 Mitt barn har fri tillgång till dator/mobil/iPad och även på natten

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards