Alla inlägg den 24 oktober 2016

Av Niclas Bernhardsson - 24 oktober 2016 22:05

Måndag och både Ullis och jag var lite småirriterade över att det inte blev ngn träning i helgen. Jag simmade iofs lite i fredags men det var minimalt. Så idag hade jag nästan bestämt att jag banne mig skulle få till ett simpass. Men måndagar är måndagar och vad jag förstår så är det rätt uppbokat i hallen och visst var det så. Ullis hade bra koll och sade att vi var tvungna att gå på en gång om vi skulle hinna. Äta fick vi göra sen. Så fick det bli. 

I badhuset var det lite motionssim på ena sidan och lek på den andra. Några lite långsamma och de blev säkert irriterade då man försökte kryssa lite. En kille gick direkt på mig, eller kanske i första hand Ullis och ville få några råd. Han hade sett hennes Ironman-tatuering och förstod att här var det ingen söndagssimning på G. Men Ullis är ju inte direkt så skrytsam av sig och menade på att hon inte kunde simma. Sen drog hon ifrån allt och alla. Jag stannade kvar och tipsade lite om flytläget och att han inte skulle ta upp huvudet så mycket. Efter några vändor så fick jag ge ytterligare några råd. Han försökte ta luft på sidan men tittade ändå upp rätt mycket så jag gav några tips till. Sen var det en helt annan fart. Själv hade jag som vanligt lite strul med glasögonen och jag kände också att jag gått upp några kilon. Lite irriterande men äter man som vanligt och tränar mindre så känner man väl sig lite uppsvälld. Nåväl, jag är ju igång igen men som sagt var, surt att man inte fick till något långpass i helgen. Men vi hämtade Felix mobil i Skärholmen i fredags, dop i lördags och igår blev det bilspaning för hela slanten. Det blev iaf 850 meter och det var lite kortare än tänkt men fick duga. Skönt om man kan få det att bli rutin nu. Dock bara en cykling i veckan än så länge. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards