Alla inlägg den 27 oktober 2016

Av Niclas Bernhardsson - 27 oktober 2016 21:00

Torsdagsträning men några av järngänget hade fått förhinder. Och när Ullis och jag, liiite försenade, kommer till Safiren är "bara" Putte där. Vi fixar oss iordning och drar iväg. Idag så skulle Putte passera 100 mil i år och det är bra då han var borta i nästan en månad. Själv har jag inte kollat efter men det är väl runt 160-170 mil, om jag får gissa. Det är ju rätt lätt att kika efter i Movescount. Det skulle iaf bli då han passerade 9 km, så minst det fick det bli idag. Själv kom jag inte riktigt igång som jag hade hoppats på och alla vi tre tyckte att det passade bra med lite distans idag. Men på något sätt så blev det ändå terrängspåret, som faktiskt stod på schemat, dock med intervaller. Nu körde vi social distans men farten stegrades lite grand. Det blev tre varv med lite ökning i backarna då Putte gillade att ta i lite där. När varven var klar så hade vi ungefär 1,7 km kvar tills passeringen och vi busar alltid lite och passade på att göra en grej utav det. Precis vid 9 km så stannade vi, det blev precis på en bro över ån, och sjöng! 

-Ja må han leva, ja må han leva. Ja, må han leva uti hundrade mil! :-) Ett fyrfaldigt leve för Putte! Han leve... Hipp hipp! 

-Hurra, hurra, hurra, hurra! :-)

Väl tillbaka vid Safiren så blev det en skön dusch och bastu. Men det behövdes inte direkt för att tina upp då det var hela tio grader varmt ute. Man hade helt klart tagit på sig för mycket och var rejält svettig. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards