Direktlänk till inlägg 27 maj 2021

Tappade kontrollen?

Av Niclas Bernhardsson - 27 maj 2021 23:00

Torsdag och kändes min axel bättre? Ja, kanske. Först handlade det om att mana på eleverna att ta sig ut i regnet för att plocka Hitta ut-kontroller och gillar man barn och ungdomar så tar det faktiskt emot. Men de härdas och förhoppningsvis tycker de ändå att det är lite roligt. Ja, det är en avvägning, helt klar. Sen var det lite lunch och jag snackade lite med vaktis och pratade lite om Primetime och rätt som det är så säger han "Hej Martin" och jag får för mig att han snackar med någon Magnus i en öronsnäcka. Så jag blir tyst och väntar. Sen hör jag Martin bakom min rygg och han skiner upp när han förstår att jag pratar om Primetime. Magnus måste ju ha undrat då jag bara tystnade när Magnus kom på tal. Ha ha, jag såg honom inte alls! :-) Efter mitt udda beteende så lyckades jag utmana honom och vad det egentligen innebär vet jag inte. Nåja, nu blev det så. 

Sen var det full fart hemåt och nu gick det faktistk att andas i bilen. Den gamla bilen har liksom blivit en återvinningsplats och ibland hinner man inte tömma den så det står påsar med t.ex plast i som varit omslagspapper till kött och imorse så var det verkligen hög tid att slänga och det var skönt att det var välsorterat och det gick rätt fort. 

Väl hemma så var det kul att se när eleverna kopplade upp sig på meet och var ute och letade. Själv blev jag riktigt sugen på att ta lite mer kontroller i Gnesta för i Trosa kommun är jag och Ullis förstås klara redan. Det var ett bra tag sedan och ändå började vi sent. Nästa år skall vi hänga på låset! :-) Det är dock på riktigt och inget fusk med att man tar varannan och så. Bägge måste ha varit på kontrollerna och endast via apostlahästarna sas. 

När Ullis kom hem så hade hon dock bestämt att hon skulle springa med Tanjis och jag fick styra om. Jag fick förstås åka själv till Gnesta men det var en icke-fråga. Det här gör vi tillsammans. Så jag förberedde mig för lite cykling istället. Någonstans så säger förståndet att det är nog är smart då jag inte cyklat på ett tag. Ullis drar iväg och jag försöker hitta några cykelbyxor och jag skall ju ha ett gäng men hittar bara en billig variant som jag testade att ta hem från Kina. Det var ingen hit och den borde jag skänka bort för den fyller absolut sin funktion men kanske inte för just tempocykling. Lite väl mycket padding. Så var det då dags och jag märker att iPaden är helt batterilös och jag får väntar i några minuter. När den startar så väntar jag någon minut till sen får jag chansa. Med strömkabeln i så borde en klara och när jag kör så står den hela tiden på 1 %, hmm... 

Jag börjar lite lugnt men så lockas man hela tiden att trycka lite grand då man ser någon, eller några, framför en. Det blir nog lätt så då man ställt in skärmen att man skall se mer framåt än bakåt. Så de bakom tappar man synen på ganska fort. Så tempot stegras kontinuerligt och sista biten blir det verkligen hårdkörning och jag snittade nästan 34 km på 17 kilometer. Det låter ju inte så märkvärdigt då jag snittade 33,4 km på 18 mil solo på sista Ironman och då genom att ändå hålla igen då simning och avslutande löpning ingår. Men jag tycker att Zwift är tuffare och troligtvis så handlar det om jag har mycket bättre cykel vid utomhuscykling än på trainern för de flesta tycker precis tvärtom. Så det var ett bra kvitto på att jag inte tappat formen så mycket. 

Precis när jag stannar så tycker jag mig höra Ullis och nu är jag helt slut och bara måste pusta ett tag. Vi duschar och går sedan och handlar. Där fastnar jag lite i samtal med en som också kört Ironman. Det har blivit lite av en folksport och Ullis och jag är absolut en del i det. Det roligaste var ju när den lokala tidningen gjorde ett reportage om oss och det vinklades som om vi bara åkte runt och fikade och det var ju ett medvetet val att tona ned det lite. Men det var absolut en hel del fika inblandat! :-) 

Vi avslutade kvällen i myskläder och tittade på lite teve. Vi ser att det går något B-program där en tjej skall dejta fem killar och efter kontinuerlig röstning skall det bara vara en kvar. Men hur det än var så var det lite roligt och vi fastnade. Samtidigt så är klockan åtta och det är dags för Primetime. Jag ser att vaktis verkar vara med då hans nick syns samtidigt. Men hur själva utmaningen ser ut vet jag inte. Jag ryker redan på fråga sex eller sju och får offra en livboj. Sen skriver vaktis att vi rök på samma fråga och det blev då lika förstås. Sen åkte jag igen på fråga nio. När jag åkte ut så kommer det igen lite reklam om ett "fest-quiz" och eftersom jag har noll koll på alkolhol så tänkte jag först att det inte var någon idé men sen klickade jag i mitt nummer och skickade. Man var tvungen att anmäla sig. Det verkade vara hockey på teve och det hade jag missat men nu var vi inne i det där programmet. Vaktis skrev att han också hade anmält sig och rätt som det var så kommer det en utmaning på Quizkampen och det hade jag inte spelat på länge. Men varför inte. Det blir lika även där och vi verkar kunna ungefär samma saker och lika gamla är vi också. Där vi hade fel så var det som om vi chansade rätt eller fel, det kändes åtminstone som det. 

Sen är det fest-quiz och första frågan var superenkel med Britney Spears och så kommer fråga två och jag är inne på teven och missar att frågan ställs. När jag ser att jag har typ 2 sekunder på mig att svara och frågan är jättelång så chansar jag bara i mitten och frågan var vad som INTE var med i en hot shot och alternativen var kaffe, grädde och choklad. Jag tog förstås fel och även om jag hade sett frågan så vet jag inte om jag skulle kommit ihåg att det var det som kallades hot shot på den relativit korta tiden. Kaffe, grädde och sprit var det väl? Choklad skulle i alla fall bort så jag fick offra en livboj. Sen vet jag inte vad som händer men jag är med ända till slutet och svarar fel på sista frågan. Vad det var för fråga kommer jag inte ihåg nu så skriv gärna det om ni vill, det vore roligt. 

Och vän av ordning kanske undrar vad rubriken syftar på och jag gillar ju att leka med ord och i det här fallet så står det för att jag dels inte gjorde någon orientering själv och dels så frångick jag planen och lurades in i hårdkörning på cyklingen! :-)

Vi får kollas om vaktis vill heta något annat i bloggen sen. Tjing!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards