Alla inlägg den 25 maj 2021

Av Niclas Bernhardsson - 25 maj 2021 23:00

Tisdag och jag har lite sovmorgon men jag kan inte längre sova ut, det var ett tag sedan. Men jag fick tiden att gå men jag vet inte riktigt med vad. Sen var det lektioner och jag var peppad och kände mig engagerad. Det kändes väl som att det var sista ruschen. Efter det var det möte med kollegorna och nu började orken rinna ur mig, jag ligger så jäkla efter då Jockes död har påverkat mig så mycket. Jag var tvungen att stänga av skärmen och bara tokgäspa en gång. Men jag tvingade mig att vara pigg och delaktig och sen kom Ullis hem och vi åt lite grand. Som tur var hade vi redan innan pratat om att åka och ta kontroller och jag var då taggad. Så taggad så fastän jag nu var riktigt trött så fanns det ingen återvändo och Ullis hade dessutom ställt in sin löpträning för det här. Så snart var vi bilen och det hade ju regnat lite här och var, helt klart. Skogen lär inte vara snustorr i alla fall. Väl framme så är det uppehåll och vi börjar. Ullis är taggad och springer på hårt i början och eftersom Gnesta är allt annat än platt så var det tufft direkt. Det blev en riktig chock och som tur var så fick jag stanna och kolla kartan lite och därmed pusta ut. Sen blev det som naturlig fartlek då terrängen ofta omöjliggjorde någon direkt fart men blev det en bra stig så körde vi på. Rätt som det var så ser vi att vi verkar ha missat en kontroll och gått på två andra som vi egentligen tänkt att vänta med. Nu blev det en liten omväg men vi beslutar oss för att ta den så underlättar man om man skulle få för sig att ta alla i Gnesta. Känner jag oss rätt så blir det nog så. I bilen hem så ser vi att vi är nedputtade från toppen som veckans raketer och det är någon som verkligen kört hårt. Men av namnet att döma så kanske han är pensionär. 

I bilen hem så är vi lite tysta och lyssnar på musik. Det är mycket tankar och man behöver landa lite då och då. Jag kände tårarna komma en gång och helt klart så behöver man liksom pysa ut ibland. Känslan av overklighet kommer över en ibland. 

Väl hemma så var det dusch och eftersom Primetime var på gång så duschade jag snabbt och tog sedan över Ullis mobil och körde på båda. Återigen så rök vi på näst sista frågan och det är förstås lite surt. Nu kommer jag inte ens ihåg vad det var för fråga. Sen landade vi i soffan och när Primetime Sport började så smet jag ut och körde lite på den också. Ingen fullpoängare där heller och nu var det all in på Champions league och jag rök på vilken klubb som INTE vunnit. Något i kroppen skrek att det var Athletico Madrid men av någon jäkla konstig anledning så klickar man på Celtic. Men varför? Jag blev sur på mig själv men känslan är ju att Celtic inte varit något europeiskt topplag men där hade jag tydligen fel. 

     

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards