Alla inlägg den 29 oktober 2017

Av Niclas Bernhardsson - 29 oktober 2017 23:15

Löparklubben skulle ut och springa långpass och Ullis ville förstås ha med mig men jag var tveksam. Jag kände mig inte helt fräsch och hostade rätt mycket. Men, sade hon. Du kan ju ta dina Powerslides! Det borde ju inte bli så jobbigt så det lät som en plan. Vad jag inte tänkte på var att det var en riktig blåsdag och det bara eskalerade. Men Ullis drog iväg och efter typ 10 minuter var jag också ute. Jag kände att jag kom iväg lite sent och drog direkt åt andra hållet i tron att de redan passerat. Men snart ringer hon och säger att hon inte ser dem och jag förstår då att de inte dragit förbi. Resten av gänget alltså, vilka det nu var, jag hade inte full koll. Så jag vänder tillbaka ungefär vid järnvägsbron och när jag passerat OK så ser jag dem komma joggandes. Det är, förutom Ullis då, Flaken, Rainy och Peresen. Med vinden i ryggen så var det väldigt lätt för mig och när det gick nedför, vid järnvägsbron, så stakade jag på och vände sedan. Och fy! Vilken satans motvind det var tillbaka. Det blev några sådana vändor och förstås samma sak vid Åda-rakan. Den kilometern mot Trosa gick ju rasande fort. Typ 2.38 Men tillbaka... Usch! Det gick knappt att andas. Så det var ingen rolig historia att kämpa sig tillbaka mot Vagnhärad. Men det blev nästan 19 kilometer iaf och skönt att komma ut på mina Powerslides. Ullis var grym och det märktes knappt att hon sprungit. Hon fick ihop 18 km. 



Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr)

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards