Alla inlägg den 4 december 2017

Av Niclas Bernhardsson - 4 december 2017 22:00

Idag är det 20 år sedan pappa gick bort. Hastigt men inte lustigt. Tvärtom så är det min mörkaste upplevelse och inget jag önskar någon annan. 20 år? Galet så fort tiden går och jag har lagt det mesta bakom mig och försöker kanalisera bra saker. Och visst lär man sig ju mer man lever. Det gäller att ta vara på tiden. Och varandra. 

Ännu faller regnet. Det är en låttitel på låt nummer två om min pappa. Kanske sjunger jag in den någon gång. Det skulle nog kännas bra. "Ännu faller regnet - utanför mitt fönster. Ännu smärtar minnena av dig. Men jag har gjort vad jag lovat - tagit tag i mitt liv. Uppfyllt mina drömmar, tagit nya kliv. Men det känns ännu svårt. För döden lämnar ingen oberörd"


Och tränat har jag gjort också. Ullis och jag gick till Safiren och jag bokade in mig på Bensans spinningpass och sen joinade Ullis också. Jag hade egentligen tänkt att köra lite lugnare men Ullis, som satt bredvid mig, körde på rätt hårt så jag sporrades att trycka på. Efter det så blev det lite lättare Cross Training, ett tag. Lite känning i halsen dock. Hmm, tror det är relaterat till en tand men jag skall snart till tandläkaren så då får jag kolla upp det. OM det går att se för jag är inte alls säker på det. 



Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr)

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards