Alla inlägg den 27 december 2017

Av Niclas Bernhardsson - 27 december 2017 22:30

Men idag blev det värre. Ullis skulle träffa några väninnor och då tänkte minsann jag träna lite extra. Väl på plats på Safiren så går jag ganska omgående till en Cross Trainer och gör mig iordning. Jag har med mig högtalare, Ipad och mobil. Bara för att! Men musiken i lokalen var rätt hög så jag började med den. Det fick duga. Efter ett tag så är jag helt själv och är nog det i runt en halvtimme. Det är motstånd 12 hela tiden och runt 78 i varvtal. När jag kört i runt en timme så är det många som tränar och jag pratar glatt med en äldre dam och tiden går rätt fort. Jag får lilla Moa att fylla på mina flaskor då de nu är tomma. Så slipper jag gå av. Vid 99 minuter så börjar räknaren om och jag siktar på åtminstone två timmar. När jag kommit dit så blir nästa mål 2 timmar och 15 minuter. Och sista fem minuterna så ökar jag och trycker på. Benen känns riktigt möra och jag är rätt slut. 

Efter dusch och skön bastu så går jag hem och Tim och jag fixar lite mat. Ullis verkar käka i stan och har även bokat av Coren. Efter maten så får jag lite bråttom tillbaka till Safiren för jag tänkte köra Coren iaf. Eller iaf... Nu är kroppen riktigt trött och jag känner mig faktiskt slut. Men jag taggar igång mig och snart så är det full fart. Lite mindre folk än vanligt men det gör ingenting. Jag känner mig lite svullen och känner mig inte alltför bekväm i en alltför trång tröja. Hmm... Men men... På några ställen så får jag verkligen ta i max och det är nästan så jag inte orkar, speciellt då man skulle skjuta fram en kettlebells med höften. Pust! Men det gick det med och jag kunde summera 3 timmar idag. Nice!

Imorgon blir det lite lugnare, tror jag. 



Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr)

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards