Alla inlägg den 31 december 2017

Av Niclas Bernhardsson - 31 december 2017 23:15

Så var det då Nyårsafton och dags för våran traditionella Nyårsjogg, det skulle nu bli den femte gången i rad och dessutom min premiärlöpning sedan Kalmar Ironman, tror jag. Så jag var lite spänd av förväntan och alla inköp var gjorde till joggen. Vi brukar samlas och springa en mil och sedan skåla i Pommac och äta lite gott samt ha en utlottning. Väl på plats så får vi lite panik då vi inser att vi glömt att ta med drycken men Flaken kan man lita på. Han hade en hel del bra cider i sin bil, säljare på Coca Cola som han är. Jag samlade alla och sedan joggade vi iväg men med mina instruktioner att man inte fick springa förbi mig och det kan ibland vara tufft nog att försöka hålla ihop ett större gäng och dessutom med lite tävlingsinstinkt i sig. Och ibland så märkte jag att det gick lite fort och fick bromsa ibland. Vi var 17 stycken som joggade iväg och vid Stadshotellet skulle vi plocka upp paret Ställ. När vi passerat standvägen så får jag syn på spångarna och ropar frågande om vi skall vika av. Åtminstone en person ropar ett högt JA! och vi joggar in där. Men det är vansinnigt halt och man får vara på sin vakt. När jag kommit ut från de hala, och ibland blöta, spångarna så märker vi att vi saknar några och Puff har ramlat och slagit sig. Ajdå! Men hon verkar okey och vi kan fortsätta och viker upp den tänkta vägen. Nu skulle det säkert bli lite extra långt också. Hälsenan känns tyvärr av men jag är ju inte säker på om det beror på att jag inte sprungit något tidigare. Det funkar ju men ömmar lite. Flåset finns iaf men det är ju inte så konstigt då jag tränat en hel del annat. Vid Stadshotellet så står paret Ställ och vi ställer snabbt upp oss för ett gruppfoto och joggar sedan vidare. Några är lite trötta på slutet och när vi är framme så dukar vi fram, skålar in det nya året, berättar lite om året som varit och lottar ut priser. Riktigt trevligt och det här blir en tradition att fortsätta. Nu var vi färre än rekordåret 2015 men hoppas på en riktig uppslutning nästa gång. Det är ju så jäkla häftigt att komma ett stort gäng joggandes och det väcker helt klart uppmärksamhet. 

När Ullis och jag kom hem så drog vi sedan vidare mot stan och Mall of Scandinavia medans ungarna drog iväg till kompisar. Jag och Ullis käkade gott och såg sedan på Solsidan. Vi hann precis få plats och det var klart sevärt. Ove är ju typ halva grejen! :-)

Kvällen sedan gick till att bara mysa och sedan försöka lugna katterna då det började smälla. En halv godispåse gick åt... Undrar vad vitsen är med att smälla stora kanoner? Nä, det skiter vi i men konstigt tycker jag det är. Det går väl att fixa på häftigare sätt nuförtiden, kan man tycka. 

Gott Nytt Träningsår på er! :-)


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr)

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards