Alla inlägg den 1 oktober 2010

Av Niclas Bernhardsson - 1 oktober 2010 09:56

Iaf i tid räknat då det först var fotbollsträning för Felix lag men idag orkade inte Felix vara med. Han blev lite besviken på en sak och jag förstod om han var trött efter det. Och Tim tränade lite senare men det blir så mycket åkande så han skulle köra med vårat lag först, dvs det lag som jag är tränare för. Så ned till Trosa och när vi kommer fram så är de redan igång och snacka om att dra igång innan tränaren kommer... Och jag tror inte vi var försenare heller men vi samkör med ett annat lag.

Hursomhelst så tar jag halva gänget sen då de värmt upp och kör lite egna grejer. Först lite mer fys och sedan mycket teknik. Därefter blir det lite övningar och vad fort det börjar bli mörkt nu! Det blev inget spel då det blev alldeles för svårt att se men då körde jag ytterligare lite fys och mitt i allt så skulle de köra en rusch! Tim var klart först varje gång fast det var jättekort bit de skulle ruscha på. Han brukar vara lite småtrög i starten för att sedan krossa alla mot slutet men nu har han fått in starten också. Lite förvånande att han var först fast de körde fysen liggande. Trodde helt klart att han skulle få det svårt mot de mindre och rent visuellt smidigare killarna. Snacka om explosivitet!

Sen så drog Tim och jag iväg till hans träning med det större laget och nu var det inte längre han som var störst. Men han kämpade på och gjorde det riktigt bra. Själv passade jag på att springa lite på banan men ganska oskönt att springa med fotbollsskorna på. Lite slarvigt att inte ta med löparskorna... Men jag försökte köra lite intervaller men det gick ganska långsamt och jag låg på mellan 1.40 - 1.45 på 400-ingarna. För sjutton, det är ju långsammare än det jag skall ha på milen! Nåja, jag tog iaf i hyfsat mycket och ville inte blir kräkslut då jag varit förkyld i en vecka. Sen blev det lite nedjogg och tillsammans med en bra uppvärmning och dessutom delaktig i den förra träningen ett ganska bra pass. Lite värre för Tim dock. Jag hoppade förresten in i 5 minuter då Tim knockade en kille som fick vila. Det såg inte så allvarligt ut men Tim skjöt upp bollen och träffade en kille på näsan. Det såg ut som han slocknade men det gjorde nog bara jäkligt ont. Men med lite vila så var han igång efter ett tag.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards