Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av Niclas Bernhardsson - 6 oktober 2010 14:00

Jag måste förstås berätta om att det var Thomas Nordahl-Cup i helgen som var och det var jättekul. Barnen skötte sig exemplariskt men jag blev jäkligt besviken på en förälder som helt klart gick över gränsen. Det var visst inte första gången heller. Kommer det här att fortsätta så skiter jag i att vara tränare för jag har tillräckligt mycket att göra ändå. Det gäller bara att få in Felix någonstans isf, men det löser sig nog.

Hursomhelst så gick det inte så jättebra spelmässigt då det inte riktigt synkade i helgen, mycket stolpe ut och det är förstås inte så kul för grabbarna. Rätt frustrerande för oss ledare också som vet att det finns mer i laget. Nu kom det inte riktigt ut. Men vi vann iaf en match och var nog det bättre laget i 2 andra matcher som dock inte gick våran väg.

På lördagkvällen så drog Micke F och jag ut på en liten långrunda och vi peppade varandra så det blev faktiskt 15 km och det är helt okey med dagens mått mätt. Känns som att jag är tillbaka på banan men förstås inte med tiderna. Jag menar att jag har fått in en rutin. Nu gäller det bara att inte få för mycket skador och öka försiktigt för motivationens skull.

Av Niclas Bernhardsson - 6 oktober 2010 13:51

Idag kom även Kenth och Anders på träningen och som vanligt även Bosse. Dock så fastnade Micke Flak på motorvägen då en lastbil kanat över vägen. Lite kul att förklara lite mer djupt om träning och fastän jag inte är i den bästa formen själv så sitter det i bakhuvudet. Ullis körde lite 400-ingar själv och utan press men fick ändå ont i höften efteråt, inget bra!

Men uppjoggen och löpskolningen körde vi tillsammans och efter att ha kolla upp lite var de stod så lade jag upp planen rätt snabbt och trots att jag inte vågade specificera tiderna ordentligt för Kenth och Anders (kanske därför) så var de jämnheten själva och hade bara en sekunds tapp på sista intervallen.

Vi lade oss alla på 3x800 meter med 1,5 minuters SV.

Men iaf - så här blev passet:

Uppjogg 5-6 varv på 12.36

Löpskolning: Ca. 10 minuter

Intervaller 3x8 minuter med 1,5 minuts SV

3'20''24, 1'32'45, 3'21''30, 1'30''63, 3'22''61


Riktigt segt på det sista varvet av de 3 intervallerna så jag får vara nöjd. Det är ju en bit ned till 3 minuter men faktiskt bättre än jag trodde. Jag kände av benhinnan innan och förstås under tiden men det stumnade inte riktigt. Idag, dagen efter så känns det lite igen.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards