Alla inlägg den 10 november 2013

Av Niclas Bernhardsson - 10 november 2013 12:00

Ja, nu lade jag till uppseendeväckande också för det var premiärtur med min nyuttagna Suunto Ambit2. En riktig värsting och då den legat i butiken i någon månad eller två så tog jag den till mig själv nu. Och att det var ett uppseendeväckande pass såg jag nyss då jag laddade ur klockan för min puls går bara efter några hundra meter upp till 180 sl/min! Och det är alltså inget fel på klockan utan det är så min kropp har funkat på slutet. Det krävs att jag kommer förbi en jobbig period men att se det svart på vitt var .. konstigt! Jag har enorma problem i början, det känns som blodet liksom stryps och det domnar bort lite varstans. Så fastän det inte går snabbare än 6.30-fart i början så har jag alltså en puls på 180! Redan i första riktiga backen så har pulsen börjat sjunka lite och där hade jag planerat att gå lite eftersom det kändes så jobbigt. Den kommer efter ca. 1,3 km. Men sen går det allt bättre och vid runt 7-8 km känns det helt super! Och det rullar på hur fint som helst och jag ser att jag fick en snittpuls på 146 sl/min. Helt sjukt. Jag kände förstås av att jag slarvat med långpassen på slutet men det här var inspirerande. Det förklarar också att jag känner mig så slut på uppjoggen med löparklubben. Det är inte så konstigt om pulsen drar iväg ibörjan. På slutet så drog jag och Ullis på men inte ens då var pulsen mer än 163 som mest. Kul! Jag kände mig grymt stark på slutet men är lite stel så här dagen efter. 17,44 km på 1.48 eller 1.51 Hade ett lite stopp som jag inte vet om det blev registrerad och orkar inte kika efter. Det blir intressant att se hur pulsen beter sig nu och kanske provar lite massage ibland innan för att jämföra. Samt förstås mer stretch!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards