Alla inlägg den 19 november 2013

Av Niclas Bernhardsson - 19 november 2013 20:15

Så var det tisdag igen men Ullis körde ett dubbelpass vid Åda istället då hon ville få in både löpning och spinning. Först drog hon 8 km på bandet innan det blev spinning som väl var på en timme. Bra gjort! Själv skulle jag åka ned till banan men kommer på att nyckeln ligger hemma så det blev lite bråttom då jag var i butiken innan. Väl framme så är det väldigt mörkt och tyst men det dyker upp fler personer ganska snabbt och vi blev ett litet gäng i duggregnet iaf. Underbart väder att springa i men nu var det bara att börja då väl många ville hem till matchen. Jag började att gå i ca. 5 minuter och joggade sen resten vilket blev ungefär 5 minuter till. Det är helt klart ett smart drag av mig och hinner jag så kan jag ju gå innan själva gänget kommer och jogga tillsammans med dem. Men jag kände mig lite stel efter söndagens långpass och hälsenorna känns oroväckande mycket. Jag får nog lägga in lite exentriska tåhävningar igen. Hursomhelst så körde vi ungefär samma löpskolning som vanligt med något undantag men, ser jag i efterhand, ganska mastigt. Närmare 20 minuters stretch och löpskolning. Sen var det bara att dunka på och jag gick ut lite väl hårt på första intervallen med 15 km/h och där är jag ju inte ännu. Så den sänktes efter ett tag. Efter lite konsultation med Roffe och Flaken så bestämde vi oss för 1600-ingar och jag valde att köra 4 stycken då jag var lite sliten. Benhinnorna kändes lite för mycket också och kanske allmänt stel. Jag hann tyvärr inte stretcha så mycket heller. 

1,5 minuter ståvila och tiderna på intervallerna blev som följer: 7'25,9 - 7'08,0 - 7'25,8 - 7'17,4. 


Nedjogg lite drygt 2 km. 

Totalt 9,9 km


Sen var det full fart hem med ett litet kort inhopp på affären. Där fastnade Ullis med en bekant så jag fick dra henne ur affären och sen vidare hem där matchen varit igång i dryg 7 minuter. Ja, vad säger man? Vi föll ju iaf med flaggan i topp men varför kan vi inte spela på topp i lite längre perioder? Man ser ju klara tendenser och speciellt när vi allesammans är aggressiva men det är klart att vi kanske inte har världens bästa mittbacklås just nu och man får tacka för spänningen. Tyvärr var vi lite för okonsekventa med mittfältet. Ibland var vi typ 5 i rad och ibland helt tomt. Ge portugiserna tid på mittfältet och därigenom ge Ronaldo utrymme för sina löpningar - totalt vansinne! Men till Zlatan då. Han gör det bra faktiskt. En riktigt bra match och det är synd att vi släpper in lite för lätta mål. Skulle Zlatan få samma uppbackning så hade det sett annorlunda ut. Fortsätter han gå framåt så är det han som blir världens bästa. Dock inte den här gången, det står mellan Ronaldo och Messi. Zlatan kanske topp 6-7 iaf. Men klart roligast att titta på då man alltid vet att det kan hända något extra. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards