Alla inlägg den 17 november 2013

Av Niclas Bernhardsson - 17 november 2013 10:15

Så var det söndag och dags för långpass igen. Så jäkla skönt att man kommit ifrån fuskandet med långpass. Jag kände ju tydligt att jag slarvat med långpassen under bl.a Hässelbyloppet. Jag brukar ju kunna hålla i utan att tappa fart men då var det ett tydligt tapp. Dock ett fall framåt då löpningen i sig gick bättre än på länge. Men nu är det liksom lite allvar om man skall ha en chans på målen och även om jag har lite strul med kroppen så mår den helt klart bra av att pressas lite. Ullis och jag skulle förstås springa men nu skulle även Ullbrandis och Linnsan med. Den förstnämnda skulle kliva av efter ca. 8,5-9 km och Linnsan var nog lite osäker på om hon klarade sträckan. Själv så såg jag till att gå ca. 500 meter innan bara för att värma upp. Jag testar ju det som bekant för att inte få några pulspeakningar och liksom värma upp kroppen innan. Och för att gå händelserna lite i förväg så betedde sig pulsen normalt den här gången också. Dock så kändes det lite stelt och jobbigt i början så efter några kilometer så lättar jag lite på dragkedjorna nere vid anklarna. Och Maria fick lite panik då hon tyckte det gick lite långsamt så hon gick upp och drog. Dock var det onödigt då det här passet skall gå lugnare men det fick gå. Alla verkade ju hänga på. Väl framme i Trosa så hoppar då Maria, dvs. Ullbrandis av, och man räknade nog med att tempot skulle gå ned men vi var så inkörda i tempot så det gick vidare i samma fart. Men jag hade börjat få rejält ont i vänstra sidan av svankan och blev lite orolig. Men i efterhand så ser jag att jag fått ett ruggigt skavsår av min massör som var lite hårdhänt mot huden. När svetten rann in i såret så kändes det väldigt muskulärt men det var ju bra. Det var liksom som om huden gick isär och jag förstår att jag hade ont då jag fick massagen. Hursomhelst så verkade Linnsan t.o.m vilja öka på slutet och även då sade inte jag eller Ullis emot för mycket. Typ fri vilja och vi orkade nog hänga i. Men den sista biten sade jag till om att vi kunde varva ned lite grand och jag fick oss t.om att gå något varv runt kvarteret. Själva huvudpasset blev 17,5 km och tog 1.45, det blev ganska precis 6 min/km. Lite snabbare än planerat. Nästa helg är det löpning till Saltå Kvarn. Skall man orka jogga både fram och tillbaka så krävs lite lugnare jogg och jag tvivlar att jag känner mig pigg efter att ha suttit still och fikat! Får väl köra lite stretch under bordet.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards